Człowiek - słaba rasa?
Człowiek - słaba rasa?
awsze trzymając na kolanach Podręcznik Gracza myślałam nad premiami rasowymi poszczególnych osobników.
Nie mam podręcznika przy sobie, wypisuję z pamięci.
Krasnoludy mają różne premie, poruszają się z przeciążeniem, mają biegłość w toporze, mają wyczucie zmysłu kamieniarstwa,
Gnomy mają czary (!) dzienne, zmysł alchemiczny,
Niziołki premie do rzucanych przedmiotów i tak samo jak krasnoludy premie przeciwko gigantom, premie do zwarcia i efektów przewracających, ponieważ stabilnie stoją na podłożu
Elfy mają biegłości w łukach i długim mieczu, wyczuwanie sekretnych drzwi,
Półelfy mają premie do Dyplomacji i Zbierania informacji,
Półorki też mają jakieś ciekawe premie.
A ludzie? Dodatkowy atut i nędzne plusy do umiejętności.
Według mnie jest to zdecydowanie za mało. I do tego rasa ludzka żyje bardzo krótko. Czy nie uważacie, że programiści powinni dać coś jeszcze do rasy człowieka? Jakie jest wasze zdanie na ten temat?
Nie mam podręcznika przy sobie, wypisuję z pamięci.
Krasnoludy mają różne premie, poruszają się z przeciążeniem, mają biegłość w toporze, mają wyczucie zmysłu kamieniarstwa,
Gnomy mają czary (!) dzienne, zmysł alchemiczny,
Niziołki premie do rzucanych przedmiotów i tak samo jak krasnoludy premie przeciwko gigantom, premie do zwarcia i efektów przewracających, ponieważ stabilnie stoją na podłożu
Elfy mają biegłości w łukach i długim mieczu, wyczuwanie sekretnych drzwi,
Półelfy mają premie do Dyplomacji i Zbierania informacji,
Półorki też mają jakieś ciekawe premie.
A ludzie? Dodatkowy atut i nędzne plusy do umiejętności.
Według mnie jest to zdecydowanie za mało. I do tego rasa ludzka żyje bardzo krótko. Czy nie uważacie, że programiści powinni dać coś jeszcze do rasy człowieka? Jakie jest wasze zdanie na ten temat?
It is never too late to be what you might have been
Re: Człowiek - słaba rasa?
ja np. proponuję: czlowiek ma 2 wybrane umiejętności jako klasowe.
Damnant, quod non intellĕgunt
Re: Człowiek - słaba rasa?
Czy ja wiem?To co otrzymuje człowiek nie jest takie złe.Mogliby tak jak jest w podręczniku Ras Faerunu,dodać jakieś małe plusy i minusy do każdej rasy człowieka.
Ale że Dudka na mundial nie wzięli?
Re: Człowiek - słaba rasa?
Ja bym oprócz głównej klasy człowieka zrobił również jakieś podrasy w zależności od tego gdzie mieszkają. Np. człowiek z północy, człowiek z pustyni, no i mieszanki z innymi rasami. Nie mniej jednak ja nigdy nie uważałem, że człowiek dostaje mało. Dlaczego? Ponieważ dodatkowy atut to dużo wbrew pozorom
-
- Posty: 144
- Rejestracja: śr sty 01, 2020 11:35 pm
Re: Człowiek - słaba rasa?
W DnD (GH) owszem, mechanicznie człowiek nieco odstaje - ale świat daje mu duże plusy.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work
Re: Człowiek - słaba rasa?
Rozmawianie w temacie RPG o mechanice, zapominając o fabularnej stronie rozgrywki jest merytorycznie niedorzeczne. Obie 'strony' są ze sobą ściśle powiązane, jeżeli zapominasz o jednej - k, tylko potem wychodzi coś takiego:
No, człowiek jest słaby, pasowałoby mu coś dać. K damy my x i y. Kk.
Następnie testujemy wprowadzone zmiany i w00t?
Albo zmieniamy świat, który sprawował się całkiem dobrze, by zachować logiczną spójność.
Albo olewamy nasze 'ulepszenia' i wracamy do starych, 'słabych' ludzi.
Powtórzę - rozmawianie o mechanice, zapominając o fabularnej stronie jest bezsensowne i nielogiczne. Na tej samej podstawie ludzie mówią, że Bard jest słabą klasą. No chyba, że Wy też olewacie fabularną stronę RPG i bawicie się w Dungeon Crawl.
No, człowiek jest słaby, pasowałoby mu coś dać. K damy my x i y. Kk.
Następnie testujemy wprowadzone zmiany i w00t?
Albo zmieniamy świat, który sprawował się całkiem dobrze, by zachować logiczną spójność.
Albo olewamy nasze 'ulepszenia' i wracamy do starych, 'słabych' ludzi.
Powtórzę - rozmawianie o mechanice, zapominając o fabularnej stronie jest bezsensowne i nielogiczne. Na tej samej podstawie ludzie mówią, że Bard jest słabą klasą. No chyba, że Wy też olewacie fabularną stronę RPG i bawicie się w Dungeon Crawl.
Jeśli idziesz przez piekło, nie zatrzymuj się
Re: Człowiek - słaba rasa?
Atut na start daje dużego kopa na początek... ale na dłuższą metę... dwarfy rulez. Ale ludzie mają pewną właściwość... są wszędzie
Życie nie jest sprawiedliwe i być może to dobra wiadomość dla większości z nas
Re: Człowiek - słaba rasa?
Tylko tak dodam...
Nikt z moich znajomych, którzy często grają ludziami (mi się to nie zdarza), nigdy na rasę nie narzekali. Klase -tak, ekwipunek, tak, mechanike... nawet często, ale na rasę nie. Zresztą, nie oszukujmy się, bonusy z ras (nie mówię o bonusach do atrybutów) mają znaczenie na samym początku gry, potem, mocno tracą swój power.
Nikt z moich znajomych, którzy często grają ludziami (mi się to nie zdarza), nigdy na rasę nie narzekali. Klase -tak, ekwipunek, tak, mechanike... nawet często, ale na rasę nie. Zresztą, nie oszukujmy się, bonusy z ras (nie mówię o bonusach do atrybutów) mają znaczenie na samym początku gry, potem, mocno tracą swój power.
Jeśli nie potrafisz latać, biegnij. Jeśli nie potrafisz biegać, chodź. Jeśli nie potrafisz chodzić, czołgaj się. Cokolwiek jednak robisz, poruszaj się do przodu.
-
- Posty: 259
- Rejestracja: sob paź 31, 2020 7:05 pm
- Kontakt:
Re: Człowiek - słaba rasa?
@Machcio
Słaby "mechanicznie" człowiek rodzi pewien fabularny paradoks, bowiem ludzie są najpowszechniejszą rasą, która ma, jeśli nie największy, to na pewno duży wpływ na świat.
W 5e "słabego człowieka" zrobili najpotężniejszą rasą (jeśli zignorować fanaberie wynikające z ostatniego suplementu "Kociołek Tashy"):
1) człowiek dostaje +1 do dwóch cech (atrybutów), dodatkowa biegłość w umiejętności i atut (w 5e atuty są znacznie rzadsze niż w 3e; można wybrać atut lub +2 do cechy/ 2x +1 do dwóch cech przy awansie na 4., 8., 12., 16., i 19. poziom).
2) człowiek dostaje +1 do wszystkich cech (atrybutów).
Słaby "mechanicznie" człowiek rodzi pewien fabularny paradoks, bowiem ludzie są najpowszechniejszą rasą, która ma, jeśli nie największy, to na pewno duży wpływ na świat.
W 5e "słabego człowieka" zrobili najpotężniejszą rasą (jeśli zignorować fanaberie wynikające z ostatniego suplementu "Kociołek Tashy"):
1) człowiek dostaje +1 do dwóch cech (atrybutów), dodatkowa biegłość w umiejętności i atut (w 5e atuty są znacznie rzadsze niż w 3e; można wybrać atut lub +2 do cechy/ 2x +1 do dwóch cech przy awansie na 4., 8., 12., 16., i 19. poziom).
2) człowiek dostaje +1 do wszystkich cech (atrybutów).