[D&D 5e] Mini kampania: Przesyłka do Doliny Lodowego Wichru

Forum dla osób grających w Warhammera, DnD, Earthdawn, Deadlands, Star Wars RPG i inne systemy
Awatar użytkownika
aniolbezskrzydel
Posty: 258
Rejestracja: sob paź 31, 2020 7:05 pm
Kontakt:

[D&D 5e] Mini kampania: Przesyłka do Doliny Lodowego Wichru

Post autor: aniolbezskrzydel » ndz gru 06, 2020 12:38 am

Czy jesteście gotowi na podróż do Doliny Lodowego Wichru, mroźnego północnego krańca Faerunu? Czasy są dziwne, a niezliczone plotki krążą o tej zimnej i odizolowanej krainie, jak wiele płatków śniegu w niekończącej się zamieci. Kolejna kampania D&D 5e to dark fantasy horror o tytule Icewind Dale: Rime of the Frostmaiden. Jej premiera miała miejsce we wrześniu.

Wcześniej na portalu DndBeyond.com pojawił się 9-częściowy cykl przygód pod tytułem Przesyłka do Doliny Lodowego Wichru: Specjalna Przesyłka (Icewind Mail: Special Delivery) – niekanoniczna czarna komedia prowadząca do początku oficjalnej kampanii. Mniej więcej. Bardziej to przypomina wrzucenie graczy do oficjalnej przygody za pomocą głupkowatych zahaczek, przy okazji mówiąc im, aby dobrze się bawili.

Seria została stworzona z myślą zarówno nowych graczach, jak i weteranach D&D. W tym cyklu postacie graczy rozpoczynają przygody jako członkowie Luskańskich Doręczycieli, kompani najemników specjalizującej się w realizowaniu niebezpiecznych dostaw. "Doręczyciele" cieszą się sporą sławą w portowym mieście Luskan, zwłaszcza ze względu na ich morskie dostawy do położonych na północy Dziesięciu Miast w Dolinie Lodowego Wichru i okazjonalnie do krasnoludzkiej warowni – Mithrilowej Hali. Wasze postacie, jako członkowie Luskańskich Doręczycieli, otrzymały rozkaz dostarczenia przesyłek z Luskan do kilku nadbrzeżnych miast położonych na Wybrzeżu Mieczy oraz do Dekapolis.

Niniejsza seria składa się z następujących części:

1. Załadunek – gracze mają okazje spotkać "starych znajomych" i odebrać od nich przesyłki. Same spotkania są dość sztampowe (no może poza jednym, które wymaga zagrania z graczami w kalambury).

2. Ogniostrzyc: Mróz i strach – sama przygoda jest tylko pretekstem do zastanowienia się, czy warto kłamać w dobrej sprawie i pokazania, że decyzje podejmowane przez postacie mają (powinny mieć) wpływ na otaczający świat.

3. Zasadzka w Aurilssbargu – drużyna będzie musiała poradzić sobie z obłąkanym zazdrosnym skrytobójcą, a przy okazji przekona się, że warto mieć po przychylność BNów, którzy mogą okazać się języczkiem u wagi, zwłaszcza w konfrontacji z przeciwnikiem odpornym na standardowe obrażenia.

4. Zło w Morzu Lodu – przygoda przedstawia schemat walki z potworem atakującym statek oraz schemat uproszczonej walki grupowej. To według mnie najbardziej klimatyczne spotkanie serii, dlatego pozwoliłem dodać od siebie kilka (nie do końca kanonicznych) pomysłów na jego uatrakcyjnienie.

5. Schronienie przed śnieżycą – w tym spotkaniu postacie będą mieć okazję rozwinąć relacje z BNami poznanymi w drugiej przygodzie oraz zmierzyć się z śnieżycą. Drużyna przekona się, że sukces lub porażka w eksploracyjnej próbie umiejętności może mieć przynieść nie tylko korzyści w postaci uniknięcia wyczerpania i utraty punktów wytrzymałości.

6. Wyprawa do Dziesięciu Miast – kolejne spotkanie eksploracyjne. W przypadku tej przygody pozwoliłem sobie na dodanie paru pomysłów, które pomogą wprowadzić nastrój groteskowej grozy.

7. Chaos w Kopcu Kelvina – jeszcze jedno spotkanie eksploracyjne, tym razem w "górach". Najistotniejszym elementem przygody jest pokazanie jak umieścić niskopoziomowe postacie w epickim starciu, tak aby gracze nie czuli się tylko widzami wielkiego widowiska, ale aby stali się jego aktywnymi uczestnikami (udział drużyny w tym starciu przywiódł mi na myśl scenę lądowania na plaży Omaha z Szeregowca Ryana).

8. Przemiana Jarlaxle’a – krótkie spotkanie, które miało chyba na celu jak w klimatyczny sposób pokazać postaciom wizje przyszłości (tj. tego co, czeka drużynę w kampanii RotF).

9. Skrucha Vanifer – na koniec zaserwowano graczom zabawę w wyrywanie "zabawki". Jeśli gracze nie będą mieli na nią ochoty, dodałem alternatywne rozwiązanie, które będzie pasowało do klimatu czarnej komedii tej mini-kampanii.

***

Czy chcielibyście informacji o innych spotkaniach/przygodach w klimacie IWD?

Awatar użytkownika
Melisandre
Posty: 92
Rejestracja: czw sty 30, 2020 8:07 am

Re: [D&D 5e] Mini kampania: Przesyłka do Doliny Lodowego Wichru

Post autor: Melisandre » pn gru 07, 2020 10:16 am

Dobre i ciekawe scenariusze przygod zawsze są mile widziane :)

Awatar użytkownika
Tavin
Posty: 360
Rejestracja: ndz mar 15, 2020 9:40 am

Re: [D&D 5e] Mini kampania: Przesyłka do Doliny Lodowego Wichru

Post autor: Tavin » pn gru 07, 2020 2:57 pm

A może poprowadzisz kiedyś sesje na forum? (pytanie do aniolbezskrzydel)
The man who is swimming against the stream knows the strength of it.

Awatar użytkownika
aniolbezskrzydel
Posty: 258
Rejestracja: sob paź 31, 2020 7:05 pm
Kontakt:

Re: [D&D 5e] Mini kampania: Przesyłka do Doliny Lodowego Wichru

Post autor: aniolbezskrzydel » pn gru 07, 2020 6:08 pm

Jeśli masz na myśli sesję w formule play-by-forum (PBF) nigdy nie brałem w czymś takim udziału.
Od pewnego czasu szykuje się do powrotu do grania online (in. odświeżam sobie zasady dzięki tłumaczeniu, tworzeniu własnych przedmiotów/przygód), ale z 3 lvl goblinem w domu zostają mi w zasadzie weekendy ;)

Dam znać jeśli będę prowadził rekrutację :)

Awatar użytkownika
Fulko
Posty: 138
Rejestracja: pt sty 31, 2020 5:42 pm

Re: [D&D 5e] Mini kampania: Przesyłka do Doliny Lodowego Wichru

Post autor: Fulko » wt gru 08, 2020 10:59 am

Ja się piszę, gdybyś chciał coś takiego poprowadzić (nawet ze scenariuszami które tu zamieściłeś, nie czytałem tego drugiego).

Awatar użytkownika
aniolbezskrzydel
Posty: 258
Rejestracja: sob paź 31, 2020 7:05 pm
Kontakt:

Re: [D&D 5e] Mini kampania: Przesyłka do Doliny Lodowego Wichru

Post autor: aniolbezskrzydel » wt gru 08, 2020 8:40 pm

Akurat ta pierwsza seria wg mnie ciekawsza była. Ale z drugiej strony lubię klimaty IWD i jeśli miałbym coś prowadzić to pewnie coś w tych klimatach prowadził ;)

Awatar użytkownika
Uglik
Posty: 75
Rejestracja: wt sty 28, 2020 12:46 pm

Re: [D&D 5e] Mini kampania: Przesyłka do Doliny Lodowego Wichru

Post autor: Uglik » czw gru 10, 2020 8:56 am

Ja się na tak sesję piszę.
– To wódka? – słabym głosem zapytała Małgorzata.(...)
– Na litość boską, królowo – zachrypiał – czy ośmieliłbym się nalać damie wódki? To czysty spirytus.

Awatar użytkownika
Mandalorian
Posty: 54
Rejestracja: śr sty 29, 2020 2:51 pm

Re: [D&D 5e] Mini kampania: Przesyłka do Doliny Lodowego Wichru

Post autor: Mandalorian » pt gru 11, 2020 9:17 am

A to i ja bym zagrał.

Awatar użytkownika
aniolbezskrzydel
Posty: 258
Rejestracja: sob paź 31, 2020 7:05 pm
Kontakt:

Re: [D&D 5e] Mini kampania: Przesyłka do Doliny Lodowego Wichru

Post autor: aniolbezskrzydel » sob gru 12, 2020 11:28 am

Przedstawiam tłumaczenie darmowej i ogólnodostępnej przygody "Frozen Memories" opublikowanej na portalu DndBeyond.com. Przygoda jest przeznaczona do postaci na 5. poziomie i można bez problemu wpleść ją w kampanię Rime of Frostmaiden. Zadaniem drużyny będzie ustalenie co przytrafiło się łowczymi potworów. Podczas poszukiwań okaże się, że zagrożenie jest większe niż można było przypuszczać...

Ponadto dodałem od siebie kilku NPCów i zadań pobocznych (w tym: możliwość ujarzmienia 2 dzikich bestii, zabawy w karczmie). Było by fajnie jeśli ktoś z Was oceniłby czy moje wypociny trzymają się kupy i co należy poprawić.

W ramach ww. przygody można rozegrać spotkania:
* Przyczajone remorhazy
* Wilk w potrzasku, wnerwieni myśliwi i zemsta watahy

ODPOWIEDZ