Strona 1 z 1

Sesje a'la MUD

: pn gru 14, 2020 9:23 am
autor: Oniryk
Witam forumowiczów!

Jakiś czas temu zrodził się w mojej głowie pewien pomysł. Postanowiłem stworzyć narzędzie
pozwalające na prowadzenie sesji rpg online. Było by to coś na kształt MUDa. Mistrz gry stawiał by
serwer, ładował wczesniej stworzoną przygodę, gracze (najlepiej kilkuosobowa drużyna) łączyła by się
z serwerem, wybierała prowadzącego i zaczynała rozgrywkę. Mistrz gry miałby do dyspozycji wczesniej
przygotowaną mapę, lokacje, skrypty, moby i inne elementy gry, ale również mógłby modernizować je
w czasie rozgrywki (gdyby drużyna wykazywała się zbyt duża błyskotliwością w rozwiązywaniu zagadek,
zawsze można 'podrzucić' parę trolli;)). Gracze dysponowali by gamą emotów oraz możliwością tworzenia
własnych. Zakładam, że gracze umieli by uszanować innych
graczy i nie używali w nich wulgaryzmów i nie rpgowych wstawek ze względu na zamknięte grono użytkowników
i łatwość moderowania rozgrywki (wyrzucenie nieklimatycznego delikwenta przez MG).
Systemem walki i ewentualnymi czarami zajmował by się silnik gry. Takie rozwiązanie umożliwiło by
rozbudowę i komplikację systemu walki i branie pod uwagę rodzaju broni, jej ciężaru i jakości.
Gra używać będzie interface'u słownego - tak jak w mudach. Również sam sposób interakcji ze światem
będzie zbliżony do mudowego - ten jest poprostu optymalny. Treść przygody zależeć będzie od wyobraźni
MG - może to być zwykła 'siepanka' lub przygoda pełna zagadek i intryg, doprowadzająca Wasze szare
komórki do czerwoności. Gra będzie używać polskiej składni i najprawdopodobniej będzie oparta o mudlib lp (ale nie jest to jeszcze
pewne).

Generalnie może wyjść ciekawie. Wiem, że nic nie zastąpi prawdziwej sesji rpg, ale może być przyjemną
alternatywą, gdy do takiej jeszcze daleko, na dworze pada deszcz i nie ma nic ciekawego do roboty.

Zanim jednak prace ruszą pełną parą, chciałbym znać Wasze podejście do mojego pomysłu. Z chęcią
przyjme pochwały jak i słowa (konstruktywnej) krytyki. Również mile widziane były by deklaracje
pomocy w projekcie i ciekawe pomysły.
O wszelkich aktualnościach informował będę w tym topicu.


Pozdrawiam,
Oniryk

Re: Sesje a'la MUD

: pn gru 14, 2020 10:03 am
autor: aniolbezskrzydel
Brzmi mniej więcej jak opis tego co oferuje Roll20 ;)

Re: Sesje a'la MUD

: pn gru 14, 2020 11:05 am
autor: Melisandre
Ani trochę nie brzmi to jak Roll20.
Było by to coś na kształt MUDa
Dla porównania - tak wygląda MUD:

Obrazek

A tak Roll20:

Obrazek

Re: Sesje a'la MUD

: pn gru 14, 2020 11:17 am
autor: aniolbezskrzydel
Wiadomo MUD = interfejs tekstowy; Roll20 - graficzny. W każdym razie chodziło mi nie tyle o wygląd, a opis zawartości, a zwłaszcza:
Mistrz gry miałby do dyspozycji wczesniej przygotowaną mapę, lokacje, skrypty, moby i inne elementy gry,
Systemem walki i ewentualnymi czarami zajmował by się silnik gry.
Gra używać będzie interface'u słownego - tak jak w mudach.
Dlatego jak dla mnie pomysł nie jest szczególnie odkrywczy.

Re: Sesje a'la MUD

: pn gru 14, 2020 1:15 pm
autor: Uglik
Jeśli... z naciskiem na jeśli... To wypali to, pomysł jest niezły.
Mam tylko nadzieję, że to nie będzie kolejny anonsowany, wiecznie tworzony "produkt".

Re: Sesje a'la MUD

: pn gru 14, 2020 3:26 pm
autor: Tavin
Tylko kazdy nowy mistrz musialby kompilowac muda na swoim kompie... Jak juz to bym widzial zewnetrzny serwer i tylko wewnetrzne przygody kazda w innym katalogu itp Odezwij sie jak bedziesz miec serwer i jakies konkretne postepy.

Re: Sesje a'la MUD

: wt gru 15, 2020 8:43 am
autor: Everet
Hyyyh. Wlasny silnik. Odezwij sie za 2-3 lata jak juz jakies podstawy silnika zrobisz...