Człowiek - słaba rasa?

Forum dla osób grających w Warhammera, DnD, Earthdawn, Deadlands, Star Wars RPG i inne systemy
Awatar użytkownika
Pudliszki
Posty: 163
Rejestracja: śr sty 01, 2020 10:12 pm

Człowiek - słaba rasa?

Post autor: Pudliszki » ndz lut 28, 2021 10:02 pm

awsze trzymając na kolanach Podręcznik Gracza myślałam nad premiami rasowymi poszczególnych osobników.
Nie mam podręcznika przy sobie, wypisuję z pamięci.

Krasnoludy mają różne premie, poruszają się z przeciążeniem, mają biegłość w toporze, mają wyczucie zmysłu kamieniarstwa,
Gnomy mają czary (!) dzienne, zmysł alchemiczny,
Niziołki premie do rzucanych przedmiotów i tak samo jak krasnoludy premie przeciwko gigantom, premie do zwarcia i efektów przewracających, ponieważ stabilnie stoją na podłożu
Elfy mają biegłości w łukach i długim mieczu, wyczuwanie sekretnych drzwi,
Półelfy mają premie do Dyplomacji i Zbierania informacji,
Półorki też mają jakieś ciekawe premie.

A ludzie? Dodatkowy atut i nędzne plusy do umiejętności.
Według mnie jest to zdecydowanie za mało. I do tego rasa ludzka żyje bardzo krótko. Czy nie uważacie, że programiści powinni dać coś jeszcze do rasy człowieka? Jakie jest wasze zdanie na ten temat?
It is never too late to be what you might have been

Awatar użytkownika
Raciel
Posty: 161
Rejestracja: sob sty 04, 2020 8:32 am

Re: Człowiek - słaba rasa?

Post autor: Raciel » ndz lut 28, 2021 10:30 pm

ja np. proponuję: czlowiek ma 2 wybrane umiejętności jako klasowe.
Damnant, quod non intellĕgunt

Awatar użytkownika
Blizz
Posty: 74
Rejestracja: sob sty 11, 2020 12:23 pm

Re: Człowiek - słaba rasa?

Post autor: Blizz » pn mar 01, 2021 1:15 am

Czy ja wiem?To co otrzymuje człowiek nie jest takie złe.Mogliby tak jak jest w podręczniku Ras Faerunu,dodać jakieś małe plusy i minusy do każdej rasy człowieka.
Ale że Dudka na mundial nie wzięli?

Awatar użytkownika
Yanek
Posty: 10
Rejestracja: pt gru 18, 2020 3:29 pm

Re: Człowiek - słaba rasa?

Post autor: Yanek » pn mar 01, 2021 3:09 am

Ja bym oprócz głównej klasy człowieka zrobił również jakieś podrasy w zależności od tego gdzie mieszkają. Np. człowiek z północy, człowiek z pustyni, no i mieszanki z innymi rasami. Nie mniej jednak ja nigdy nie uważałem, że człowiek dostaje mało. Dlaczego? Ponieważ dodatkowy atut to dużo wbrew pozorom

Awatar użytkownika
Dopamine Addicted
Posty: 144
Rejestracja: śr sty 01, 2020 11:35 pm

Re: Człowiek - słaba rasa?

Post autor: Dopamine Addicted » pn mar 01, 2021 3:15 am

W DnD (GH) owszem, mechanicznie człowiek nieco odstaje - ale świat daje mu duże plusy.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work

Awatar użytkownika
Machcio
Posty: 149
Rejestracja: śr sty 01, 2020 1:22 pm

Re: Człowiek - słaba rasa?

Post autor: Machcio » pn mar 01, 2021 4:25 am

Rozmawianie w temacie RPG o mechanice, zapominając o fabularnej stronie rozgrywki jest merytorycznie niedorzeczne. Obie 'strony' są ze sobą ściśle powiązane, jeżeli zapominasz o jednej - k, tylko potem wychodzi coś takiego:
No, człowiek jest słaby, pasowałoby mu coś dać. K damy my x i y. Kk.
Następnie testujemy wprowadzone zmiany i w00t?
Albo zmieniamy świat, który sprawował się całkiem dobrze, by zachować logiczną spójność.
Albo olewamy nasze 'ulepszenia' i wracamy do starych, 'słabych' ludzi.
Powtórzę - rozmawianie o mechanice, zapominając o fabularnej stronie jest bezsensowne i nielogiczne. Na tej samej podstawie ludzie mówią, że Bard jest słabą klasą. No chyba, że Wy też olewacie fabularną stronę RPG i bawicie się w Dungeon Crawl.
Jeśli idziesz przez piekło, nie zatrzymuj się

Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 137
Rejestracja: śr sty 01, 2020 8:39 am

Re: Człowiek - słaba rasa?

Post autor: Piasek » pn mar 01, 2021 6:23 am

Atut na start daje dużego kopa na początek... ale na dłuższą metę... dwarfy rulez. Ale ludzie mają pewną właściwość... są wszędzie
Życie nie jest sprawiedliwe i być może to dobra wiadomość dla większości z nas

Awatar użytkownika
Ibelman
Posty: 156
Rejestracja: pn maja 25, 2020 1:55 pm

Re: Człowiek - słaba rasa?

Post autor: Ibelman » pn mar 01, 2021 9:56 am

Tylko tak dodam...
Nikt z moich znajomych, którzy często grają ludziami (mi się to nie zdarza), nigdy na rasę nie narzekali. Klase -tak, ekwipunek, tak, mechanike... nawet często, ale na rasę nie. Zresztą, nie oszukujmy się, bonusy z ras (nie mówię o bonusach do atrybutów) mają znaczenie na samym początku gry, potem, mocno tracą swój power.
Jeśli nie potrafisz latać, biegnij. Jeśli nie potrafisz biegać, chodź. Jeśli nie potrafisz chodzić, czołgaj się. Cokolwiek jednak robisz, poruszaj się do przodu.

Awatar użytkownika
aniolbezskrzydel
Posty: 258
Rejestracja: sob paź 31, 2020 7:05 pm
Kontakt:

Re: Człowiek - słaba rasa?

Post autor: aniolbezskrzydel » pn mar 01, 2021 8:30 pm

@Machcio
Słaby "mechanicznie" człowiek rodzi pewien fabularny paradoks, bowiem ludzie są najpowszechniejszą rasą, która ma, jeśli nie największy, to na pewno duży wpływ na świat.

W 5e "słabego człowieka" zrobili najpotężniejszą rasą (jeśli zignorować fanaberie wynikające z ostatniego suplementu "Kociołek Tashy"):
1) człowiek dostaje +1 do dwóch cech (atrybutów), dodatkowa biegłość w umiejętności i atut (w 5e atuty są znacznie rzadsze niż w 3e; można wybrać atut lub +2 do cechy/ 2x +1 do dwóch cech przy awansie na 4., 8., 12., 16., i 19. poziom).
2) człowiek dostaje +1 do wszystkich cech (atrybutów).

ODPOWIEDZ