Dark Sun

Forum dla osób grających w Warhammera, DnD, Earthdawn, Deadlands, Star Wars RPG i inne systemy
Awatar użytkownika
Dopamine Addicted
Posty: 144
Rejestracja: śr sty 01, 2020 11:35 pm

Dark Sun

Post autor: Dopamine Addicted » pn mar 15, 2021 1:00 pm

W skrócie świat Dark Sun, to postapokaliptyczna pustynia, powstała w wyniku wojny oczyszczenia, w której z czego wywnioskowałem miał zostać zabity cały byt świata? Tego nie jestem pewny.
W każdym razie w wojnie tej walczyło 16 chempionów, którzy byli potężnymi magami. Teraz każdy z nich jest przywódcą jednego miasta, jednak nie sprawują tam władzy, zajmują się tym templariusze.
W świecie tym nie ma bóstw, kapłani czerpią siłę od potężnych magów, którzy z kolei mają dostęp do planów żywiołów i są przekaźnikami energii kapłańskiej. Ponadto w świecie tym jest sporo psioniki, Prawie każda rozumna istota umie jej używać w większym lub mniejszym stopniu. Magia została wynaleziona później - energia natury, roślin i zwierząt. Są 2 wersje jej używania - plugawa i ochronna. Pierwsza dąży do zniszczenia źródła, druga czerpie tylko moc z organizmów nie niszcząc ich. Co ciekawe magia jest zakazana.
Swiat astralny też ma dość ciekawą budowę, ale o wszystkim nie napiszę
Z chęcią dowiedziałbym się więcej o tym settingu. Jeśli popełniłem jakieś błędy to poprawcie mnie (ci co znają setting).
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work

liwek
Posty: 9
Rejestracja: ndz wrz 03, 2023 9:57 pm

Re: Dark Sun

Post autor: liwek » ndz wrz 03, 2023 10:10 pm

Twój opis świata Dark Sun jest na ogół poprawny, ale pozwól mi uzupełnić i wyjaśnić niektóre szczegóły tego fascynującego settingu z uniwersum Dungeons & Dragons:

Postapokaliptyczna pustynia: Tak, świat Dark Sun to postapokaliptyczna kraina z ogromnymi pustyniami, która powstała w wyniku wojny oczyszczenia. W wyniku tej wojny, znanej również jako Wojna Sorcerer-Kings, wiele magów wykorzystywało potężne czary zakazanej magii, co doprowadziło do zniszczenia ekosystemu i wyczerpania źródeł energii magicznej.

Magowie-Championi: Tak, 16 potężnych magów-championów wzięło udział w Wojnie Sorcerer-Kings i teraz każdy z nich rządzi jednym z miast-państw w świecie Dark Sun. Jednak ich władza jest ograniczona przez templariuszy, którzy mają za zadanie kontrolować magię oraz utrzymywać władzę Sorcerer-Kings.

Brak Bóstw: W świecie Dark Sun nie istnieją tradycyjne bóstwa, a kapłani czerpią swoją moc od mocnych magów zwanych Sorcerer-Kings lub od źródeł natury. Ta koncepcja czyni Dark Sun wyjątkowym w świecie Dungeons & Dragons, gdzie bóstwa odgrywają ważną rolę.

Magia i Psionika: Magia w Dark Sun jest bardziej ograniczona i ekologiczna. Jest dwie wersje magii - preserver i defiler. Preserverzy starają się chronić i utrzymać równowagę natury, podczas gdy defilerzy wykorzystują ją, niszcząc przy tym środowisko. Psionika jest również szeroko praktykowana i stanowi ważny element rozgrywki.

Świat Astralny: Świat astralny w Dark Sun również różni się od innych settingów D&D. Jest bardziej dziki i niebezpieczny, a podróżujący przez niego muszą być gotowi na niezwykłe wyzwania.

Setting Dark Sun jest znany ze swojego surowego i brutalnego charakteru, gdzie magia jest rzadka i kosztowna, a życie jest trudne. To unikalny świat, który przyciąga graczy i mistrzów gry, którzy lubią wyzwania i różnorodność w swoich przygodach. Dzięki swojej nietypowej konwencji, Dark Sun pozostaje jednym z najbardziej rozpoznawalnych i interesujących settingów w uniwersum Dungeons & Dragons.

ODPOWIEDZ