TOME

Forum o grach video
Awatar użytkownika
Uglik
Posty: 75
Rejestracja: wt sty 28, 2020 12:46 pm

TOME

Post autor: Uglik » pt sie 07, 2020 11:20 am

wiem że mało osob w to gra ale niech tam
jak się trafia to proszę
– To wódka? – słabym głosem zapytała Małgorzata.(...)
– Na litość boską, królowo – zachrypiał – czy ośmieliłbym się nalać damie wódki? To czysty spirytus.

elandir
Posty: 68
Rejestracja: sob lut 01, 2020 8:42 pm

Re: TOME

Post autor: elandir » pt sie 07, 2020 12:34 pm

Ja tam w ToME nie gram od dluzszego czasu, ostatnio tylko co pare dni sobie troszeczke w ADoMka pogrywam, wiec niewiele bede mial do powiedzienia.. chyba ze wroce, chwilami jestem calkiem nieprzewidywalny ;;)

Awatar użytkownika
Hogan
Posty: 30
Rejestracja: pn sty 27, 2020 10:59 am

Re: TOME

Post autor: Hogan » pt sie 07, 2020 4:33 pm

Wiecej gram w TOME niz w Nethacaka :)

Awatar użytkownika
Bavette
Posty: 27
Rejestracja: śr lip 01, 2020 10:26 am

Re: TOME

Post autor: Bavette » sob sie 08, 2020 6:47 pm

Na rozgrzewke - jest jakis prosty sposob na usuniecie mutacji?

Holden
Posty: 61
Rejestracja: ndz sty 19, 2020 10:51 pm

Re: TOME

Post autor: Holden » sob sie 08, 2020 10:00 pm

nie pamietam juz, costam sie chyba pilo..ale.. czekaj.. jak dobrze pamietam to chyba w Gondolinie sie da w ktorms budynku.

Awatar użytkownika
Fulko
Posty: 138
Rejestracja: pt sty 31, 2020 5:42 pm

Re: TOME

Post autor: Fulko » pn sie 10, 2020 3:05 pm

Z wersji na wersje przycinaja pulap uma na poziom :>
Ja jade tylko human, swordmaster - i czycham na stealth i mindcraft z questa.

Vedig
Posty: 64
Rejestracja: pn sty 20, 2020 8:35 am

Re: TOME

Post autor: Vedig » wt sie 11, 2020 4:25 pm

No to prosze - 2 quest z Loren, uzdrowienie rzeczki.
Jak dla mnie chore, ludziem wojownikiem prawie niewykonalne. Po ciezkich przejsciach wycialem wszystko co tam bylo startowo, ale oczywiscie wczesniej mimiki nasprowadzaly mnostwo mnozacych sie stworkow w stylu gold dragon wormow, zioniecia niszcza mi potionki questowe, wyciac ich nie daje rady, czary obszarowe ktorymi dysponuje ledwo je zadrapuja.... Dookola pelno tez konwencjonalnych robali.
Jak to przechodzicie?

Awatar użytkownika
Hogan
Posty: 30
Rejestracja: pn sty 27, 2020 10:59 am

Re: TOME

Post autor: Hogan » wt sie 11, 2020 4:50 pm

No ja to tego raczej już w ogóle nie podejmuję się zrobić... nagroda jest niewspółmierna do trudności, opłaca się tylko jak możesz zdemolować wszystko bezproblemowo - jakąś bronią masowej zagłady albo summonując dużo potężnych petów... w innym przypadku można jeszcze liczyć na podejście niezauważonym i rozstrzelanie wszystkiego co tylko zobaczysz natychmiast z dobrego łuku (trzeba mieć dużo strzał) albo jakoś różdżkami, może Fireflasha albo Tidal Wave'a.

Awatar użytkownika
Blizz
Posty: 74
Rejestracja: sob sty 11, 2020 12:23 pm

Re: TOME

Post autor: Blizz » śr sie 12, 2020 8:17 am

Co sądzicie o ToME Net?
Wiem że to wątek poświęcony ToME'owi, ale i tak jest to chyba najlepsze miejsce do zadania tego pytania.
Ja na Angbandzie wytłukłem klawiaturę, w ToME'a też dużo grałem i teraz zastanawiam się nad ToME Net-em. Ktoś ma jakieś przemyslenia, uwagi?
Ale że Dudka na mundial nie wzięli?

Holden
Posty: 61
Rejestracja: ndz sty 19, 2020 10:51 pm

Re: TOME

Post autor: Holden » śr sie 12, 2020 9:39 am

kiedys probowalem w to grac.. nielaczylo sie, a jesli juz to byl lag lub nikogo na serwerze. Moze teraz jest lepiej nie wiem. JEsli tak, mozna by zawiazac jakas druzyne? Co o tym sadzicie?

Awatar użytkownika
Everet
Posty: 76
Rejestracja: pn lip 15, 2019 10:46 pm

Re: TOME

Post autor: Everet » śr sie 12, 2020 2:01 pm

jest za stworzeniem drużyny, ale dopiero wtedy, gdy każdy z zainteresowanych będzie w miare dobrze się czuł z interfejsem, co onacza według mnie co najmnie parę godzin rozgrywki (zakładając dobrą znajomość ToME'a). Ja w to pogrywam od niedawna i jak na razie dorobiłem się tylko półelfa rangera na 5. poziomie.
Z ludźmi różnie bywa, dziś rano na europejskim serwerze było 5 graczy, a wieczorem koło 40.
Sit transit gloria mundi.

Awatar użytkownika
Lindisfarne
Posty: 18
Rejestracja: pt sty 17, 2020 11:24 pm

Re: TOME

Post autor: Lindisfarne » śr sie 12, 2020 7:13 pm

Czym sie rozni obsluga od klasycznego TOME?

Awatar użytkownika
antonio
Posty: 12
Rejestracja: śr sie 12, 2020 4:54 pm

Re: TOME

Post autor: antonio » czw sie 13, 2020 11:50 am

Przede wszystki tym, że rozrywka jest w czasie rzeczywistym, a dokładniej to po prostu tura ma określoną długość - trochę poniżej sekundy.
Sam TOME Net jest rozwinięciem Mangbanda, więc są również różnice w interfejsie, choć dodtakowo trochę rzeczy zależy jeszce od serwera na którym grasz. Przede wszystkim, nie ma już takiej miłej komendy jak 'R'est '&'. P0onieważ dla wszystkich czas leci tak samo, po prostu musisz fizycznie posiedzieć i poczekać aż ci się zregeneruje życie/mana. Nawet w kliencie najnowszym, pojawiają się buraki typu niewidoczne na ziemi przedmiotu (mał strata jak przeoczysz strzałę, którą wcześniej wystrzeliłeś, gorzej jeśli był to jakiś artefakt). Bardzo okrojona jest też komenda 'l'ook - właściwie to można się tylko dowiedzieć co to stwór, i to pod warunkiem, że jest on w zasięgu wzroku. Nie ma też jakże przydatnego w późniejszej rozgrywce "Atomatyzera" do pozbywania się niepotrzebnych przedmiotów.
Najlepiej chyba po prostu zagrać - każdy się przekona co się zmieniło.
Dodam tylko, że bardzo przydatna jest pomoc bardziej doświadczonych graczy, w szczególności, gdy ktoś cię musi wskrzesić

Awatar użytkownika
Zurin
Posty: 106
Rejestracja: pt sty 17, 2020 11:03 pm

Re: TOME

Post autor: Zurin » czw sie 13, 2020 4:22 pm

Roznice sa wielkie. Czas rzeczywisty pociaga za soba koniecznosc
zmakrowania wszystkiego co potrzebne (picie potionow, macro na
teleport scroll, strzelanie w najblizszego moba itd.). Kolosalne znaczenie
ma predkosc postaci. Od niej zalezy predkosc poruszania sie postaci,
ataku itd. W czasie rzeczywistym ma to jeszcze wieksze znaczenie
niz w turach. Jest tez wiele innych roznic wplywajacych na trudnosc
gry i jej ogolny wyglad. Np. nie ma possessorow, ale jest pokrewna
possessorowi klasa postaci - mimic. Mozemy polymorphowac w postac
potwora jezeli zabilismy ich 2x[lvl potwora]. Uniemozliwia to m.in.
polymorphowanie w unique monsters [ale umozliwia polymorphowanie
w niedostepne w tome kreatury np. (elder) aranea, wszelkie demony
(w tym doskonaly ze wzledu na pass_wall death quasit czy np. horned
reaper) i undeady - w tym najlepsza chyba w tomenet forma - nightwalker]
O wiele, wiele wieksze znaczenie niz w Tome ma 'wraightform'. Wlasciwie
przy levelach postaci 45+ jest to nieodzowne.
To tylko mój podpis. Czytaj dalej.

Awatar użytkownika
Mandalorian
Posty: 54
Rejestracja: śr sty 29, 2020 2:51 pm

Re: TOME

Post autor: Mandalorian » pt sie 14, 2020 9:12 am

Dla krasnoluda najlepszy powinien byc axe. Dwarf ma bonusa do rozwijania
skilla czyli np. 0.920 dla axe vs. 0.800 dla sword/pole/hafted. To umozliwia
zostawienie wiecej skillpointow na inne bajery.

W tomenet brak tilesow nie przeszkadza. Po wyuczeniu sie odrozniania
amhd (ancient multi hued dragon) od gwop (great wyrm of power) na
podstawie kolorow wystepujacych w 'mryganiu' i jego czestotliwosci powrot
do tilesow robi sie trudny.

Awatar użytkownika
Tavin
Posty: 360
Rejestracja: ndz mar 15, 2020 9:40 am

Re: TOME

Post autor: Tavin » pt sie 14, 2020 8:36 pm

1. Jak uwolnic ksiezniczke?
- Siedzi w jakiejs szklanej klatce, ktorej nie moge nijak rozwalic!
- Mam zarabac 11 kolesi ale znajduje zawsze tylko 10. Gdzie jest ten 11?

2. Czy mozna jakos przenocowac (ale nie w knajpie)?
3. Jak zejsc na nizsze poziomy w jaskini BD?
4. Gdzie moge przechowywac przedmioty procz "8" w Bree?
The man who is swimming against the stream knows the strength of it.

Awatar użytkownika
Yorga
Posty: 23
Rejestracja: czw sie 13, 2020 7:43 pm

Re: TOME

Post autor: Yorga » pn sie 17, 2020 8:44 am

1. jedenasty musi byc na tym levelu. 'seek and destroy' i klatka sie otworzy.
2. Tylko w knajpie. Ewentualnie ustawiasz speed na 'sluggish' i biegasz po
mapie
przyspieszajac uplyw czasu.
3. jak w kazdej innej jaskini. poprzez >
4. w '8' w innych miastach. wymagaja wyczyszczenia z potworow tak jak
jest to i w bree. Rzecz jasna sa to trudniejsze monstra. W gondolinie smoki,
w lothlorien wilki/wargi, w minas anor chyba lesser demon/undead itd.

Awatar użytkownika
strangelove
Posty: 32
Rejestracja: śr kwie 22, 2020 9:01 pm

Re: TOME

Post autor: strangelove » pn sie 17, 2020 9:58 am

No i 'nocowanie' przez Rest

Awatar użytkownika
WładcaBurz
Posty: 104
Rejestracja: sob sty 18, 2020 12:47 pm

Re: TOME

Post autor: WładcaBurz » pn sie 17, 2020 10:09 am

Pytania, pytania (z gory dzieki za odpowiedzi)...

1. Kiedy jestem w podziemiach i przegladam cala mape (SHIFT+M) to mapa jest strasznie pokaszaniona. Czy to normalne?

2. Czy jest gdzies spis cial z informacjami - co daje zzarcie danego stworka

3. Zzarlem jakies cialko i dostalem "You feel resistant to acid" alre gdy przegladam cechy nie ma tam nic jakobym byl resistant to acid...?

4. Do czego sluzy ustawianie "Explor". W jakich sytuacjach jak najlepiej to sobie ustawiac?

elandir
Posty: 68
Rejestracja: sob lut 01, 2020 8:42 pm

Re: TOME

Post autor: elandir » pn sie 17, 2020 11:07 am

1. 'M' daje zmniejszony obraz calego poziomu wiec kaszana jest czyms
normalnym. Lepiej uzywac 'L' i strzalkami kierowac sie na to co nas interesuje.

2. Nie znam takiego. Na logike, ciala powinny po zjedzeniu dawac takie resisty
jakie maja potwory. A tego z kolei dowiedziec sie mozna z r_info.txt w ktoryms
z podkatalogow. Sprawdzic tam tez mozna hp, speed, dostepne sloty eq, damage
i spelle wszystkich potworow. Bardzo przydatne zwlaszcza w TomeNet gdzie
konfrontacja z nieznanymi unique (sa tam tez zangbandowe i lovecraftianskie
unique, a przynajmniej czesc), moze sie zakonczyc smiercia w sekunde (idealne
przyklady: glass golem, destroyer, michael czy tez np. nie bedacy unique,
a niewinnie wygladajacy sky blade).

3. W przeciwienstwie do adoma resisty uzyskiwane przez zjedzenie ciala sa
tylko chwilowe. Wiec skill taki jak corpse preservation jest przydatny wlasciwie
tylko dla klas loremaster/possessor/summoner.

4. Explore to ustawienie predkosci poruszania sie. Kosztem predkosci mozna
zwiekszyc stealth/searching/perception i vice versa. Duza predkosc bardzo sie
przydaje zwlaszcza na poczatku kiedy roznica miedzy +0 a +5 jest kolosalna.
Mozna tez ustawic wysoko kiedy juz walczymi otoczeni i na takie rzeczy jak
stalth itp. jest juz za pozno, a dodatkowa predkosc moze pomoc.

Awatar użytkownika
Everet
Posty: 76
Rejestracja: pn lip 15, 2019 10:46 pm

Re: TOME

Post autor: Everet » pn sie 17, 2020 7:31 pm

Gram wojownikiem-antymagikiem.
1. Do jakiego poziomu rozwijac antimagic i disarming? Nie chcial bym przeinwestowac...

2. Jak to jest z tym dodatkowym blow? No niby mam jako uma maxblow 1 (a nawet 2), mam te wymagane 10pkt combat al zadaje 1 cios na runde W cechach tez widze, ze zadaje 1 cios na runde... O co chodzi? Jakie warunki musza byc spelnione abym zadawal wiecej ciosow? Dodatkowo dodam, ze walcze jednoreczna bronia.

3. Skopalem questa z grzybkami bo najpierw wyzbieralem grzybki i zatluklem psy a potem dopiero wzialem questa
Czy moge cos z tymi grzybami zrobic?
Sit transit gloria mundi.

Awatar użytkownika
Blizz
Posty: 74
Rejestracja: sob sty 11, 2020 12:23 pm

Re: TOME

Post autor: Blizz » pn sie 17, 2020 7:47 pm

1 Od antymagii trzymalem sie z daleka, wiec ciezko powiedziec.
disarm na okolo 10 powinien starczyc na wsio.
2 Przy grze wojem wskakiwalo mi automatycznie
3. zidentyfikowac i uzyc/sprzedac Generalnie z grzybow nigdy nie korzystam, zajmuja miejsce a efekt maly.
Ale że Dudka na mundial nie wzięli?

Awatar użytkownika
Mandalorian
Posty: 54
Rejestracja: śr sty 29, 2020 2:51 pm

Re: TOME

Post autor: Mandalorian » wt sie 18, 2020 7:26 am

Amtymagie na maxa. Im wyzej tym lepsza. Dodatkowo uzywanie dark
swordow pomaga na antymagie. Disarm dla unbelievera to calkowite
marnotrawstwo. O okreslonej wartosci AM unbeliever moze niszczyc
pulapki.
2. Dla wojownika/paladyna wskakuja automatycznie wiec nie warto
marnowac skillpointow. Niska ilosc blow/round to zwykle kombinacja niskich
statow - dex i str - oraz duzej wagi broni. O ile dla daggera (1,2 lb)
latwo uzyskuje sie maksymalna ilosc blow/round, o tyle dla np. thunder
axe czy (heavy) lance lub great hammer nie jest to latwe (wszystkie waza
25 lb i wiecej).
3. Zgadzam sie. Tylko niektore sa przydatne. O ile w tome jest mush of
restoring.

ODPOWIEDZ