Strona 1 z 1

TOME

: pt sie 07, 2020 11:20 am
autor: Uglik
wiem że mało osob w to gra ale niech tam
jak się trafia to proszę

Re: TOME

: pt sie 07, 2020 12:34 pm
autor: elandir
Ja tam w ToME nie gram od dluzszego czasu, ostatnio tylko co pare dni sobie troszeczke w ADoMka pogrywam, wiec niewiele bede mial do powiedzienia.. chyba ze wroce, chwilami jestem calkiem nieprzewidywalny ;;)

Re: TOME

: pt sie 07, 2020 4:33 pm
autor: Hogan
Wiecej gram w TOME niz w Nethacaka :)

Re: TOME

: sob sie 08, 2020 6:47 pm
autor: Bavette
Na rozgrzewke - jest jakis prosty sposob na usuniecie mutacji?

Re: TOME

: sob sie 08, 2020 10:00 pm
autor: Holden
nie pamietam juz, costam sie chyba pilo..ale.. czekaj.. jak dobrze pamietam to chyba w Gondolinie sie da w ktorms budynku.

Re: TOME

: pn sie 10, 2020 3:05 pm
autor: Fulko
Z wersji na wersje przycinaja pulap uma na poziom :>
Ja jade tylko human, swordmaster - i czycham na stealth i mindcraft z questa.

Re: TOME

: wt sie 11, 2020 4:25 pm
autor: Vedig
No to prosze - 2 quest z Loren, uzdrowienie rzeczki.
Jak dla mnie chore, ludziem wojownikiem prawie niewykonalne. Po ciezkich przejsciach wycialem wszystko co tam bylo startowo, ale oczywiscie wczesniej mimiki nasprowadzaly mnostwo mnozacych sie stworkow w stylu gold dragon wormow, zioniecia niszcza mi potionki questowe, wyciac ich nie daje rady, czary obszarowe ktorymi dysponuje ledwo je zadrapuja.... Dookola pelno tez konwencjonalnych robali.
Jak to przechodzicie?

Re: TOME

: wt sie 11, 2020 4:50 pm
autor: Hogan
No ja to tego raczej już w ogóle nie podejmuję się zrobić... nagroda jest niewspółmierna do trudności, opłaca się tylko jak możesz zdemolować wszystko bezproblemowo - jakąś bronią masowej zagłady albo summonując dużo potężnych petów... w innym przypadku można jeszcze liczyć na podejście niezauważonym i rozstrzelanie wszystkiego co tylko zobaczysz natychmiast z dobrego łuku (trzeba mieć dużo strzał) albo jakoś różdżkami, może Fireflasha albo Tidal Wave'a.

Re: TOME

: śr sie 12, 2020 8:17 am
autor: Blizz
Co sądzicie o ToME Net?
Wiem że to wątek poświęcony ToME'owi, ale i tak jest to chyba najlepsze miejsce do zadania tego pytania.
Ja na Angbandzie wytłukłem klawiaturę, w ToME'a też dużo grałem i teraz zastanawiam się nad ToME Net-em. Ktoś ma jakieś przemyslenia, uwagi?

Re: TOME

: śr sie 12, 2020 9:39 am
autor: Holden
kiedys probowalem w to grac.. nielaczylo sie, a jesli juz to byl lag lub nikogo na serwerze. Moze teraz jest lepiej nie wiem. JEsli tak, mozna by zawiazac jakas druzyne? Co o tym sadzicie?

Re: TOME

: śr sie 12, 2020 2:01 pm
autor: Everet
jest za stworzeniem drużyny, ale dopiero wtedy, gdy każdy z zainteresowanych będzie w miare dobrze się czuł z interfejsem, co onacza według mnie co najmnie parę godzin rozgrywki (zakładając dobrą znajomość ToME'a). Ja w to pogrywam od niedawna i jak na razie dorobiłem się tylko półelfa rangera na 5. poziomie.
Z ludźmi różnie bywa, dziś rano na europejskim serwerze było 5 graczy, a wieczorem koło 40.

Re: TOME

: śr sie 12, 2020 7:13 pm
autor: Lindisfarne
Czym sie rozni obsluga od klasycznego TOME?

Re: TOME

: czw sie 13, 2020 11:50 am
autor: antonio
Przede wszystki tym, że rozrywka jest w czasie rzeczywistym, a dokładniej to po prostu tura ma określoną długość - trochę poniżej sekundy.
Sam TOME Net jest rozwinięciem Mangbanda, więc są również różnice w interfejsie, choć dodtakowo trochę rzeczy zależy jeszce od serwera na którym grasz. Przede wszystkim, nie ma już takiej miłej komendy jak 'R'est '&'. P0onieważ dla wszystkich czas leci tak samo, po prostu musisz fizycznie posiedzieć i poczekać aż ci się zregeneruje życie/mana. Nawet w kliencie najnowszym, pojawiają się buraki typu niewidoczne na ziemi przedmiotu (mał strata jak przeoczysz strzałę, którą wcześniej wystrzeliłeś, gorzej jeśli był to jakiś artefakt). Bardzo okrojona jest też komenda 'l'ook - właściwie to można się tylko dowiedzieć co to stwór, i to pod warunkiem, że jest on w zasięgu wzroku. Nie ma też jakże przydatnego w późniejszej rozgrywce "Atomatyzera" do pozbywania się niepotrzebnych przedmiotów.
Najlepiej chyba po prostu zagrać - każdy się przekona co się zmieniło.
Dodam tylko, że bardzo przydatna jest pomoc bardziej doświadczonych graczy, w szczególności, gdy ktoś cię musi wskrzesić

Re: TOME

: czw sie 13, 2020 4:22 pm
autor: Zurin
Roznice sa wielkie. Czas rzeczywisty pociaga za soba koniecznosc
zmakrowania wszystkiego co potrzebne (picie potionow, macro na
teleport scroll, strzelanie w najblizszego moba itd.). Kolosalne znaczenie
ma predkosc postaci. Od niej zalezy predkosc poruszania sie postaci,
ataku itd. W czasie rzeczywistym ma to jeszcze wieksze znaczenie
niz w turach. Jest tez wiele innych roznic wplywajacych na trudnosc
gry i jej ogolny wyglad. Np. nie ma possessorow, ale jest pokrewna
possessorowi klasa postaci - mimic. Mozemy polymorphowac w postac
potwora jezeli zabilismy ich 2x[lvl potwora]. Uniemozliwia to m.in.
polymorphowanie w unique monsters [ale umozliwia polymorphowanie
w niedostepne w tome kreatury np. (elder) aranea, wszelkie demony
(w tym doskonaly ze wzledu na pass_wall death quasit czy np. horned
reaper) i undeady - w tym najlepsza chyba w tomenet forma - nightwalker]
O wiele, wiele wieksze znaczenie niz w Tome ma 'wraightform'. Wlasciwie
przy levelach postaci 45+ jest to nieodzowne.

Re: TOME

: pt sie 14, 2020 9:12 am
autor: Mandalorian
Dla krasnoluda najlepszy powinien byc axe. Dwarf ma bonusa do rozwijania
skilla czyli np. 0.920 dla axe vs. 0.800 dla sword/pole/hafted. To umozliwia
zostawienie wiecej skillpointow na inne bajery.

W tomenet brak tilesow nie przeszkadza. Po wyuczeniu sie odrozniania
amhd (ancient multi hued dragon) od gwop (great wyrm of power) na
podstawie kolorow wystepujacych w 'mryganiu' i jego czestotliwosci powrot
do tilesow robi sie trudny.

Re: TOME

: pt sie 14, 2020 8:36 pm
autor: Tavin
1. Jak uwolnic ksiezniczke?
- Siedzi w jakiejs szklanej klatce, ktorej nie moge nijak rozwalic!
- Mam zarabac 11 kolesi ale znajduje zawsze tylko 10. Gdzie jest ten 11?

2. Czy mozna jakos przenocowac (ale nie w knajpie)?
3. Jak zejsc na nizsze poziomy w jaskini BD?
4. Gdzie moge przechowywac przedmioty procz "8" w Bree?

Re: TOME

: pn sie 17, 2020 8:44 am
autor: Yorga
1. jedenasty musi byc na tym levelu. 'seek and destroy' i klatka sie otworzy.
2. Tylko w knajpie. Ewentualnie ustawiasz speed na 'sluggish' i biegasz po
mapie
przyspieszajac uplyw czasu.
3. jak w kazdej innej jaskini. poprzez >
4. w '8' w innych miastach. wymagaja wyczyszczenia z potworow tak jak
jest to i w bree. Rzecz jasna sa to trudniejsze monstra. W gondolinie smoki,
w lothlorien wilki/wargi, w minas anor chyba lesser demon/undead itd.

Re: TOME

: pn sie 17, 2020 9:58 am
autor: strangelove
No i 'nocowanie' przez Rest

Re: TOME

: pn sie 17, 2020 10:09 am
autor: WładcaBurz
Pytania, pytania (z gory dzieki za odpowiedzi)...

1. Kiedy jestem w podziemiach i przegladam cala mape (SHIFT+M) to mapa jest strasznie pokaszaniona. Czy to normalne?

2. Czy jest gdzies spis cial z informacjami - co daje zzarcie danego stworka

3. Zzarlem jakies cialko i dostalem "You feel resistant to acid" alre gdy przegladam cechy nie ma tam nic jakobym byl resistant to acid...?

4. Do czego sluzy ustawianie "Explor". W jakich sytuacjach jak najlepiej to sobie ustawiac?

Re: TOME

: pn sie 17, 2020 11:07 am
autor: elandir
1. 'M' daje zmniejszony obraz calego poziomu wiec kaszana jest czyms
normalnym. Lepiej uzywac 'L' i strzalkami kierowac sie na to co nas interesuje.

2. Nie znam takiego. Na logike, ciala powinny po zjedzeniu dawac takie resisty
jakie maja potwory. A tego z kolei dowiedziec sie mozna z r_info.txt w ktoryms
z podkatalogow. Sprawdzic tam tez mozna hp, speed, dostepne sloty eq, damage
i spelle wszystkich potworow. Bardzo przydatne zwlaszcza w TomeNet gdzie
konfrontacja z nieznanymi unique (sa tam tez zangbandowe i lovecraftianskie
unique, a przynajmniej czesc), moze sie zakonczyc smiercia w sekunde (idealne
przyklady: glass golem, destroyer, michael czy tez np. nie bedacy unique,
a niewinnie wygladajacy sky blade).

3. W przeciwienstwie do adoma resisty uzyskiwane przez zjedzenie ciala sa
tylko chwilowe. Wiec skill taki jak corpse preservation jest przydatny wlasciwie
tylko dla klas loremaster/possessor/summoner.

4. Explore to ustawienie predkosci poruszania sie. Kosztem predkosci mozna
zwiekszyc stealth/searching/perception i vice versa. Duza predkosc bardzo sie
przydaje zwlaszcza na poczatku kiedy roznica miedzy +0 a +5 jest kolosalna.
Mozna tez ustawic wysoko kiedy juz walczymi otoczeni i na takie rzeczy jak
stalth itp. jest juz za pozno, a dodatkowa predkosc moze pomoc.

Re: TOME

: pn sie 17, 2020 7:31 pm
autor: Everet
Gram wojownikiem-antymagikiem.
1. Do jakiego poziomu rozwijac antimagic i disarming? Nie chcial bym przeinwestowac...

2. Jak to jest z tym dodatkowym blow? No niby mam jako uma maxblow 1 (a nawet 2), mam te wymagane 10pkt combat al zadaje 1 cios na runde W cechach tez widze, ze zadaje 1 cios na runde... O co chodzi? Jakie warunki musza byc spelnione abym zadawal wiecej ciosow? Dodatkowo dodam, ze walcze jednoreczna bronia.

3. Skopalem questa z grzybkami bo najpierw wyzbieralem grzybki i zatluklem psy a potem dopiero wzialem questa
Czy moge cos z tymi grzybami zrobic?

Re: TOME

: pn sie 17, 2020 7:47 pm
autor: Blizz
1 Od antymagii trzymalem sie z daleka, wiec ciezko powiedziec.
disarm na okolo 10 powinien starczyc na wsio.
2 Przy grze wojem wskakiwalo mi automatycznie
3. zidentyfikowac i uzyc/sprzedac Generalnie z grzybow nigdy nie korzystam, zajmuja miejsce a efekt maly.

Re: TOME

: wt sie 18, 2020 7:26 am
autor: Mandalorian
Amtymagie na maxa. Im wyzej tym lepsza. Dodatkowo uzywanie dark
swordow pomaga na antymagie. Disarm dla unbelievera to calkowite
marnotrawstwo. O okreslonej wartosci AM unbeliever moze niszczyc
pulapki.
2. Dla wojownika/paladyna wskakuja automatycznie wiec nie warto
marnowac skillpointow. Niska ilosc blow/round to zwykle kombinacja niskich
statow - dex i str - oraz duzej wagi broni. O ile dla daggera (1,2 lb)
latwo uzyskuje sie maksymalna ilosc blow/round, o tyle dla np. thunder
axe czy (heavy) lance lub great hammer nie jest to latwe (wszystkie waza
25 lb i wiecej).
3. Zgadzam sie. Tylko niektore sa przydatne. O ile w tome jest mush of
restoring.