Morrowind - nielimitowane złoto
: czw sty 28, 2021 11:47 am
Po powrocie po ok. 15 latach do Morrowinda i poniekąd wykorzystując wcześniejsze doświadczenia, wymyśliłem sobie "build" oparty na Wytrzymałości (kluczowa cecha, bo od niej zależy ilość punktów życia), Sile (od niej zależy udźwig); Osobowości (od niej zależą ceny w sklepach) i Inteligencji (od niej zależy Alchemia).
1. Po załatwieniu wszystkich formalności w Seyda Neen i nazbieraniu tylu grzybów ile postać da rade udźwignąć, ruszamy łazikiem do Balmory i zapisujemy się go Gildiii Magów.
2. Następnie idziemy do znajdującej się na dole magiczki zajmującej się teleportem i lecimy co Caldery.
3. W Gildii Magów w Calderze, w takiej hmm.. niby wieży znajduje się profesjonalny zestaw alchemiczny, który można śmiało "pożyczyć".
4. Idziemy do pobliskiej posiadłości Ghorak zamieszkiwanej przez orków. Na pięterku czeka Pełzacz: młokos-kupiec, który ma 5k złota i kupuje większość towarów (kupuje broń, pancerz, mikstury, zwoje i magiczne przedmioty, rupiecie typu talerze, butelki, sztućce; nie kupuje alchemicznych komponentów, książek, niemagicznych ubrań i narzędzi złodziejskich) za ich cenę rynkową (pełną wartość)
5. Robimy miksturki i sprzedajemy Pełzaczowi.
6. Idziemy zakupić towar od miejscowych handlarzy. Najpierw warto przekupić ich tak, aby mieć "relacje" na 100, aby potem mieć większe pole manewru przy targowaniu się. Towar odsprzedajemy z zyskiem Pełzaczowi (lub tworzymy mikstury, które również mogą iść na sprzedaż). W mojej wersji gry kupcom (przynajmniej większości z nich) od razu zawsze pojawia się jakiś losowy nowy towar zaraz po zakończeniu transakcji. Najlepiej kupować magiczne zwoje (są lekkie) i alchemiczne komponenty (surowiec na miksturki). W Calderze jest krawiec, karczmarz, kupiec z misz-maszem, kowal, a w Gildii Magów - alchemik i mag sprzedający magiczne przedmioty i zwoje.
7. Umiejętność Handel najszybciej można nabić kupując relatywnie tanie rzeczy (po kilkanaście/kilkadziesiąt sz) i zbijać ich cenę o kilka kilkanaście sz (przy zaawansowanej Osobowości można zbić prawie połowę ceny oferowanej początkowo przez kupca).
8. Przy rozwijaniu Alchemii nie ma sensu przejmować się jakością i efektami tworzonych mikstur. Jasne, ze warto dla siebie stworzyć parę miksturek przywracania zdrowia, many i leczenia chorób, ale Pełzaczowi to obojętne i zawsze płaci tyle samo za miksturę niezależnie od efektów.
9. Jeśli mamy dużo kasy - czas zacząć inwestować w trenerów. Warto również pamiętać optymalizowaniu treningów, aby uzyskiwać najwyższe (+5) bonusy do cech przy awansach (kompletnie nie opłaca się na pałę wbijać kilku poziomów na raz).
W międzyczasie można zająć się eksploracją okolicy, realizowaniem zadań od gildii i NPCów (nie polecam brania od razu kilku/kilkunastu zadań na raz, bo później łatwo się można pogubić w dzienniku, a NPC potem nie zawsze będą chcieli powiedzieć czego od nas chcieli), etc.
1. Po załatwieniu wszystkich formalności w Seyda Neen i nazbieraniu tylu grzybów ile postać da rade udźwignąć, ruszamy łazikiem do Balmory i zapisujemy się go Gildiii Magów.
2. Następnie idziemy do znajdującej się na dole magiczki zajmującej się teleportem i lecimy co Caldery.
3. W Gildii Magów w Calderze, w takiej hmm.. niby wieży znajduje się profesjonalny zestaw alchemiczny, który można śmiało "pożyczyć".
4. Idziemy do pobliskiej posiadłości Ghorak zamieszkiwanej przez orków. Na pięterku czeka Pełzacz: młokos-kupiec, który ma 5k złota i kupuje większość towarów (kupuje broń, pancerz, mikstury, zwoje i magiczne przedmioty, rupiecie typu talerze, butelki, sztućce; nie kupuje alchemicznych komponentów, książek, niemagicznych ubrań i narzędzi złodziejskich) za ich cenę rynkową (pełną wartość)
5. Robimy miksturki i sprzedajemy Pełzaczowi.
6. Idziemy zakupić towar od miejscowych handlarzy. Najpierw warto przekupić ich tak, aby mieć "relacje" na 100, aby potem mieć większe pole manewru przy targowaniu się. Towar odsprzedajemy z zyskiem Pełzaczowi (lub tworzymy mikstury, które również mogą iść na sprzedaż). W mojej wersji gry kupcom (przynajmniej większości z nich) od razu zawsze pojawia się jakiś losowy nowy towar zaraz po zakończeniu transakcji. Najlepiej kupować magiczne zwoje (są lekkie) i alchemiczne komponenty (surowiec na miksturki). W Calderze jest krawiec, karczmarz, kupiec z misz-maszem, kowal, a w Gildii Magów - alchemik i mag sprzedający magiczne przedmioty i zwoje.
7. Umiejętność Handel najszybciej można nabić kupując relatywnie tanie rzeczy (po kilkanaście/kilkadziesiąt sz) i zbijać ich cenę o kilka kilkanaście sz (przy zaawansowanej Osobowości można zbić prawie połowę ceny oferowanej początkowo przez kupca).
8. Przy rozwijaniu Alchemii nie ma sensu przejmować się jakością i efektami tworzonych mikstur. Jasne, ze warto dla siebie stworzyć parę miksturek przywracania zdrowia, many i leczenia chorób, ale Pełzaczowi to obojętne i zawsze płaci tyle samo za miksturę niezależnie od efektów.
9. Jeśli mamy dużo kasy - czas zacząć inwestować w trenerów. Warto również pamiętać optymalizowaniu treningów, aby uzyskiwać najwyższe (+5) bonusy do cech przy awansach (kompletnie nie opłaca się na pałę wbijać kilku poziomów na raz).
W międzyczasie można zająć się eksploracją okolicy, realizowaniem zadań od gildii i NPCów (nie polecam brania od razu kilku/kilkunastu zadań na raz, bo później łatwo się można pogubić w dzienniku, a NPC potem nie zawsze będą chcieli powiedzieć czego od nas chcieli), etc.