Kluby wyznaniowe

Forum dotyczące rozwoju gry
Awatar użytkownika
Longinus
Posty: 10
Rejestracja: wt lis 17, 2020 2:33 pm

Kluby wyznaniowe

Post autor: Longinus » wt lis 17, 2020 2:40 pm

Witam...

Czy ktos moglby wrzucic wskazowki co do (o)pisania klubow wyznaniowych?
Mam pomysł na projekt i wlasciwie przydaloby sie jeszcze raz wszystko sprawdzic przed pokazaniem na forum tych bazgrolow :)

Wybaczcie nowy temat..

Awatar użytkownika
Fulko
Posty: 138
Rejestracja: pt sty 31, 2020 5:42 pm

Re: Kluby wyznaniowe

Post autor: Fulko » wt lis 17, 2020 3:32 pm

Czy chodzi o to co zostało dawno, dawno temu napisane dla potrzeb Arkadii i potem używane na wszystkich innych mudach?
Klub (wyznaniowy)

Wyznawcy XXX: klub wyznaniowy

Synteza:
Typ organizacji: klub wyznaniowy
Zrzesza: wyznawcow XXX
Dozwolone rasy i profesje: jakie
Lokalizacja: gdzie znajduje się 'zapisywalnia'. Może być kilka miejsc, jeśli wynika to ze struktury klubu.
Korzysci: emoty zwiazane z kultem XXX
Hierarchia: Brak, nie ma zadnych struktur wladzy ani odpowiedzialnosci (no chyba że są)
Zapisywanie: Techniczne wymagania dot. zapisu (np. wykonanie jakiejś czynności, posiadanie pewnych umiejętności - coś co już na wstępie powinno odróżniać wyznawcę od nie-wyznawcy)
Wystepowanie: W dowolnym momencie
Kara za wyjscie: brak
Wymagania: Regularne skladanie ofiar (a może i coś więcej?)

Akapit lub dwa nt. danego bóstwa. Co to, skąd się wzięło, zakres 'obowiązków' czyli 'teka' (portfolio)- np. w przypadku Mannana będzie to wszystko co związane z morzem, w przypadku Melitele - leczenie i rodzicielstwo (nie mylę się?) w przypadku Khorne'a - walka i krew.

Akapit dotyczący ewentualnych aspektów danego wyznania, jeśli ma być więcej niż jedno. Jeżeli tylko można wyróżnić kilka aspektów, warto to uczynić - większość religii nie jest jednorodna, takoż ich wyznawcy są zróżnicowani i miło jest dać temu wyraz. Trzeba jednak pamiętać żeby każdy aspekt był równie atrakcyjny, tak by wybór był świadomy i niezbyt łatwy.

Akapit dotyczący wymagań, jakie wiara (i ew. poszczególny aspekt) stawia przed wyznawcą. Kodeks zachowania wyznawcy, przykazania i zakazy. Archetyp wyznawcy.

Akapit dotyczący ewentualnych zagadnień geograficzno-kulturowych: gdzie są świątynie, jak są traktowani wyznawcy, ewentualne interakcje między wyznaniami (pozytywne i negatywne).

Akapit odnośnie zapisywania się: Jak, gdzie, kiedy. Co trzeba zrobić.
Najlepiej, żeby bylo to związane z wykonaniem jakiejś czynności, nie było zupełnie automatyczne. Ceremonia przystępowania do kultu powinna w niejawny ale ściśle określony sposób przyporządkowywać wyznawcę do aspektu. Wybór aspektu zależy od tego, co zdecyduje się zrobić gracz, nie od losu. Ten akapit proponuję pozostawić tylko do wiadomości czarodziejów zajmujących się wcieleniem projektu w życie i nie umieszczać go w opisie dostępnym na Wieściach, żeby już na początku nie spalić całej tajemnicy.

Miejsce i rodzaj składania ofiar. Gdzie mozna skladac ofiary, jaki rodzaj ofiar nas interesuje. Dla uproszczenia zakładamy, że każdy z aspektów przyjmuje wszystkie określone przez nas ofiary.

Święta - kiedy w roku wypadają dni świateczne i jak się je obchodzi.

Emoty.
Emoty dziela sie na wspólne dla wszystkich aspektów oraz zarezerwowane dla poszczególnych sekt.
Wypisz przynajmniej po 3 emoty ogólne oraz po 3 dla każdego aspektu.
Nie muszą być całkowicie odmienne, mogą różnić się tylko jednym słowem.

Poniżej oczywiście mogą się znaleźć opisy lokacji klubowych, npców etc etc.

Klub niewyznaniowy piszemy według podobnego szablonu (jeśli będzie potrzeba to się taki naszykuje).

Awatar użytkownika
Longinus
Posty: 10
Rejestracja: wt lis 17, 2020 2:33 pm

Re: Kluby wyznaniowe

Post autor: Longinus » czw lis 19, 2020 12:20 pm

O, super... a jeszcze jakieś rady co do pisania takich opisów?

ODPOWIEDZ