Nowe tereny - pomysły

Forum dotyczące rozwoju gry
Vedig
Posty: 64
Rejestracja: pn sty 20, 2020 8:35 am

Re: Nowe tereny - pomysły

Post autor: Vedig » czw lut 13, 2020 6:17 pm

Everet pisze:
czw lut 13, 2020 3:52 pm
Tak mi przyszło do głowy czy nie można by zrobić czegoś na kształt drużynowego zbierania ziół...
Przykładowo spotykało by się trzech zielarzy, łączyło w drużynę, potwierdzało chęć wspólnego szukania zielska i mogli by śmigać. Zioła zbierałby tylko prowadzący ale znajdować mógłby od razu po kilka ziół. Dodatkowym bonusem mogło by być możliwość szukania ziół o stopniu trudności znalezienia większym niż pozwalałby na to poziom poszczególnych członków ekipy. Oczywiście musiały by być tez kary np: zmęczenie mentalne dla wszystkich (większe dla prowadzącego aby wymuszać zmiany) i związany z tym spadek wydajności. A także pewne zagrożenia, jakieś ukąszenie żmii, skręcenie nogi, itp tak, aby wszyscy członkowie zespołu zachowywali czujność.
Drużynowe zielenie nie ma sensu. Po co to komu, szczerze mówiąc?

Znajdowanie po kilka ziół. Obecnie na każdej lokacji nie można znaleźć (lub nie miałem tak silnego zielarza, ale raczej to pierwsze) więcej, niż dwóch-trzech ziół. Trzeba by to zmienić dla zielarstwa drużynowego. Ile tych ziół chcielibyśmy znajdować? Po dwa na głowę dla każdego zielarza, po jednym? Dwa dla prowadzącego, po jednym dla podczepionych?

elandir
Posty: 68
Rejestracja: sob lut 01, 2020 8:42 pm

Re: Nowe terany - pomysły

Post autor: elandir » czw lut 13, 2020 9:49 pm

Losowe przeszkadzajki, zmęczenie mentalne. Obecnie tego nie ma, więc musiałoby to zostać też wprowadzone do solowego zbierania, żeby opłacało się chodzić w grupie.

Znajdowanie lepszych ziół? No, to ogólnie szaleństwo, bo problem jest taki, że tylko garść ziół nie jest możliwa do znalezienia o których wiedzą gracze. Pewnie są jeszcze zioła znane tylko wizom (bo nie ma możliwości ich znalezienia), ale tego pod uwagę nie biorę.

Awatar użytkownika
Helen
Posty: 64
Rejestracja: pt sty 24, 2020 6:26 pm

Re: Nowe terany - pomysły

Post autor: Helen » pt lut 14, 2020 5:34 pm

Walka turowa -> Na mudzie juz jest walka turowa. Doskonale widac krotkie "przerwy" (zauwazalne przy szybkim laczu) w otrzymywaniu kolejnych partii tekstu. Zapewne chodzi Ci o cos w stylu komendy "zakoncz" ture... Niestety to zly pomysl - walka turowa odbilaby sie na klimacie, pozatym to RPG a nie jakas strategia.

Awatar użytkownika
Uglik
Posty: 75
Rejestracja: wt sty 28, 2020 12:46 pm

Re: Nowe terany - pomysły

Post autor: Uglik » pt lut 14, 2020 6:03 pm

Gracz ma wystarczający wpływ na walkę przez: umiejętności, dobór zbroi, broni, dodatkowego wyposażenia i ziół, siłe postaci (w tym rozkład cech, bo inaczej walczy osoba z akcentem na zręczność, inaczej ta, która jest mniej zręczna, a wytrzymała). Ja sam nigdy nie miałem problemu z czytaniem opisów walki. Walka turowa IMHO będzie niepotrzebnym skomplikowaniem rozgrywki.
– To wódka? – słabym głosem zapytała Małgorzata.(...)
– Na litość boską, królowo – zachrypiał – czy ośmieliłbym się nalać damie wódki? To czysty spirytus.

Holden
Posty: 61
Rejestracja: ndz sty 19, 2020 10:51 pm

Re: Nowe terany - pomysły

Post autor: Holden » ndz lut 16, 2020 8:04 pm

Jeśli nie panujemy nad walką, to może warto skorzystać z opcji wyłączenia opisywania walk innych?

Awatar użytkownika
Bulgur
Posty: 86
Rejestracja: wt lip 16, 2019 8:41 am

Re: Nowe terany - pomysły

Post autor: Bulgur » pn lut 17, 2020 9:38 am

Te pomysly sa kiepskie, dajcie spokoj.

Awatar użytkownika
Fulko
Posty: 138
Rejestracja: pt sty 31, 2020 5:42 pm

Re: Nowe terany - pomysły

Post autor: Fulko » wt mar 10, 2020 11:55 am

A może by tak śluby? Podobnie jak na innych mudach, na których to już jest :)

ODPOWIEDZ