Strona 1 z 1

Re: Nowe tereny - pomysły

: czw lut 13, 2020 6:17 pm
autor: Vedig
Everet pisze:
czw lut 13, 2020 3:52 pm
Tak mi przyszło do głowy czy nie można by zrobić czegoś na kształt drużynowego zbierania ziół...
Przykładowo spotykało by się trzech zielarzy, łączyło w drużynę, potwierdzało chęć wspólnego szukania zielska i mogli by śmigać. Zioła zbierałby tylko prowadzący ale znajdować mógłby od razu po kilka ziół. Dodatkowym bonusem mogło by być możliwość szukania ziół o stopniu trudności znalezienia większym niż pozwalałby na to poziom poszczególnych członków ekipy. Oczywiście musiały by być tez kary np: zmęczenie mentalne dla wszystkich (większe dla prowadzącego aby wymuszać zmiany) i związany z tym spadek wydajności. A także pewne zagrożenia, jakieś ukąszenie żmii, skręcenie nogi, itp tak, aby wszyscy członkowie zespołu zachowywali czujność.
Drużynowe zielenie nie ma sensu. Po co to komu, szczerze mówiąc?

Znajdowanie po kilka ziół. Obecnie na każdej lokacji nie można znaleźć (lub nie miałem tak silnego zielarza, ale raczej to pierwsze) więcej, niż dwóch-trzech ziół. Trzeba by to zmienić dla zielarstwa drużynowego. Ile tych ziół chcielibyśmy znajdować? Po dwa na głowę dla każdego zielarza, po jednym? Dwa dla prowadzącego, po jednym dla podczepionych?

Re: Nowe terany - pomysły

: czw lut 13, 2020 9:49 pm
autor: elandir
Losowe przeszkadzajki, zmęczenie mentalne. Obecnie tego nie ma, więc musiałoby to zostać też wprowadzone do solowego zbierania, żeby opłacało się chodzić w grupie.

Znajdowanie lepszych ziół? No, to ogólnie szaleństwo, bo problem jest taki, że tylko garść ziół nie jest możliwa do znalezienia o których wiedzą gracze. Pewnie są jeszcze zioła znane tylko wizom (bo nie ma możliwości ich znalezienia), ale tego pod uwagę nie biorę.

Re: Nowe terany - pomysły

: pt lut 14, 2020 5:34 pm
autor: Helen
Walka turowa -> Na mudzie juz jest walka turowa. Doskonale widac krotkie "przerwy" (zauwazalne przy szybkim laczu) w otrzymywaniu kolejnych partii tekstu. Zapewne chodzi Ci o cos w stylu komendy "zakoncz" ture... Niestety to zly pomysl - walka turowa odbilaby sie na klimacie, pozatym to RPG a nie jakas strategia.

Re: Nowe terany - pomysły

: pt lut 14, 2020 6:03 pm
autor: Uglik
Gracz ma wystarczający wpływ na walkę przez: umiejętności, dobór zbroi, broni, dodatkowego wyposażenia i ziół, siłe postaci (w tym rozkład cech, bo inaczej walczy osoba z akcentem na zręczność, inaczej ta, która jest mniej zręczna, a wytrzymała). Ja sam nigdy nie miałem problemu z czytaniem opisów walki. Walka turowa IMHO będzie niepotrzebnym skomplikowaniem rozgrywki.

Re: Nowe terany - pomysły

: ndz lut 16, 2020 8:04 pm
autor: Holden
Jeśli nie panujemy nad walką, to może warto skorzystać z opcji wyłączenia opisywania walk innych?

Re: Nowe terany - pomysły

: pn lut 17, 2020 9:38 am
autor: Bulgur
Te pomysly sa kiepskie, dajcie spokoj.

Re: Nowe terany - pomysły

: wt mar 10, 2020 11:55 am
autor: Fulko
A może by tak śluby? Podobnie jak na innych mudach, na których to już jest :)