Strona 1 z 1

Projekt: Śmierć ostateczna.

: pt sty 08, 2021 9:03 am
autor: Holden
PROJEKT ŚMIERCI OSTATECZNEJ:

Żadko spotykana sprawa na innych mudach, tymbardziej polskich, i chociaz w sumie juz dawno w tematach innych mudów sie nie obracalem, to z cala pewnoscia nawet nie przypominam sobie ekipy innego muda odwazajaca sie wcielic taki "zakazany owoc" w zycie.

PODSTAWOWE ZAŁOŻENIA:
- Nowozalozona postac ma przez [20] dni gry okres ochronny, kiedy moze tylko zostac ogluszona/stracic przytomnosc itp. (czyt. postac nie umiera na stałe). Dzieki takiej ochronie nowych graczy kazdy bedzie mogl odpowiednio rozwinac swoja postac, aby nie zginal na samym starcie z reki jakiegos zbulwersowanego osilka.
- Gdy juz "dorosla" postać ginie - wykonywany jest rzut na smierc ostateczna.
W gre wchodzi tutaj wspolczynnik kondycji, wytrzymalosci, sily oraz poboznosci. Już tłumacze:

Logicznym jest, ze jezeli postac jest wysokiej wytrzymalosci, kondycji, oraz sily, latwiej jest jej utrzymac sie przy zyciu, gdy odniesie olbrzymie rany. Wartość dla tych wspolczynników jest z zakresu [1-10%] (o tym pozniej).

Jednak wspolczynnik poboznosci?
Czym on jest? Rozwine ponizej:

WSPÓŁCZYNNIK POBOŻNOŚCI:
Nowa, bardzo dynamiczna cecha postaci, okreslajaca zapewne jak sie domyslacie - jak bardzo postac jest pobozna. Jak mozna ją "trenowac" zapytacie. Poprzez modlitwe w swiatyniach oczywiscie. Tutaj dochodzilaby nowa komenda "módl się" w swiatyni, aby gracz mogl klekac i oddawac hold milosiernemu bóstwu. Trwaloby to jakis czas, az wspolczynnik osiagnalby swoja maksymalny poziom [1-10%]. Wspolczynnik ten by spadal:
- za kazdym zaatakowanym graczem lub npc'em
- z biegiem czasu sam by sie obnizal, jezeli postac by sie nie modlila
- podczas wykonywania innych nie-ciekawych czynnosci pokroju kradziezy itp.

JAK TO WYGLĄDA W PRAKTYCE:
WP - Wspolczynnik Przezycia

Podstawowa wartość WP wynosi 50%. Czyli mamy 50-50 szans, ze postać zginie? Otóż nie
Jeżeli nasza postać jest srednio wytrzymała, dodajemy jej powiedzmy +5% do WSO (zakres od 1-10%), na dodatek jest bardzo silna dodajemy jej dodatkowe powiedzmy +8%, jednak ma bardzo slaba kondycje, wiec dodajemy jej +2%. Dodatkowo wlasnie wyszla ze swiatyni gdzie odbywalo sie nabozenstwo, wiec dodajemy jej 10%.

WP dla tej postaci wynosi zatem: 50%+5%+8%+2%+10% = 75%.
Czyli postac podczas smierci ma 25% szans na smierc ostateczna.
Jezeli natomiast przezyje, traci przytomnosc na jakis okres czasu w zaleznosci od poniesionych ran (od kilku minut - kilku godzin?), po czym sie budzi.

UWAGI:
Oczywiscie wszelkie liczby zawarte w tym projekcie sa jedynie moimi sugestiami i sa podane aby bardziej przyblizyc wam moj pomysl.

Mozna tutaj pomyslec o roli palladynów i kaplanow - na mudzie pojawiloby sie cos takiego jak nabozenstwa, na ktore przychodziloby pewnie wiecej graczy, a piekni i mezni palladyni zabijajac w imie Boga nie traciliby poboznosci. A moze by mieli wiekszy zakres ([x-x%]) w sprawie smierci ostatecznej... nie wiem, nie bede sie nad tym rozwodzil, jednak nowa cecha daje napewno o wiele wiecej mozliwosci


Czekam zatem na sugestie, pytania i opinie.

Re: Projekt: Śmierć ostateczna.

: pt sty 08, 2021 12:35 pm
autor: Ibelman
Nie wziąłeś pod uwagę tego, że istnieją różni bogowie i nie każdy z nich jest miłosierny.
Przecież to co dla jednych złe dla innych może być dobre wiec ten system pobożności by musiał być bardziej rozbudowany... Wraz z wyborem bóstwa głównego, itd. Przeca ktoś kto czci boga mordu nie będzie zrywał kwiatków i pomagał bezdomym w imię Wielkiej Ciemności! Sesese...
Co do okresu ochronnego... TAK. Jestem przekonany, że nic tak nie zniechęci początkującego gracza jak ostateczna śmierć dopiero co założonej postaci...

Re: Projekt: Śmierć ostateczna.

: pt sty 08, 2021 6:20 pm
autor: Pudliszki
Co do wybierania jednego Bóstwa... tutaj sprawa by byla ciezsza moim zdaniem, bo deklaracja przy tworzeniu postaci czczenia jakiegos bóstwa... hmm... a jak potem komus sie odmieni? Mi sie wydaje, ze Bogowie to Bogowie, ludzie sie modla, to ich Bogowie lubia.

Re: Projekt: Śmierć ostateczna.

: pt sty 08, 2021 11:53 pm
autor: Hogan
No nie wiem...

... nie wiem czy jestem ogolnie za projektem 'ostateczna smierc'.

W sumie, zakladajac postac oczekuje, ze sobie nia po prostu pogram... jakos powaznie. Po dwudziestu dniach, czlowiek jest w stanie przyzwyczaic sie do postaci, wkrecic sie w jej klimat... a tu pams! I tracimy dorobek.

Pamietaj drogi Rashamanie, ze MUD jest gra dla ludzi a ludzi grajac najczesciej chcieli by cieszyc sie, czerpac z tego jakas radosc... gdzie 'ostateczna smierc' raczej nie idzie z tym w parze.

Rzecz jasna, nie mowie, ze nie.

Odnosnie bogow... a co z ludzmi ktorzy w nic nie wierza? (jakas trauma z dziecinstwa czy tez po prostu zwykle takie nastawienie do swiata) Rzecz jasna sam nie byl bym za 'odgornym wyborem' tego w co chce wierzyc a w co nie... Jesli chodzi o mnie widze to w ten sposob iz wybrac sobie mozemy w kogo wierzymy kiedy chcemy... aczkolwiek zapalony poklonnik w boga A nie bedzie mogl przejsc na wiare boga B tak latwo (bo i przeciez bog A moze sie wkurzyc na swoje dzieciatko) etc.

Tak to widze.

Re: Projekt: Śmierć ostateczna.

: pn sty 11, 2021 9:01 am
autor: Fulko
Projekt niezbyt spójny... powyżej wyjaśniono dlaczego... jestem na nie.