Zmud - temat ogólny

Forum techniczne - konfiguracja i skrypty
Awatar użytkownika
Blizbor
Posty: 195
Rejestracja: sob sty 04, 2020 8:49 am

Zmud - temat ogólny

Post autor: Blizbor » czw gru 17, 2020 8:46 am

Chcialem zapytac czy ktos spotkal sie z sytuacja, ze zmud sam dodaje entery nie pytany?
Przylklad:

> k

Jestes w swietnej kondycji.
>
Etiám sanáto vúlnĕre, cícatríx manét

Awatar użytkownika
Machcio
Posty: 149
Rejestracja: śr sty 01, 2020 1:22 pm

Re: Zmud - temat ogólny

Post autor: Machcio » czw gru 17, 2020 9:30 am

Hmm, ja tak mam od zawsze, wszędzie i na każdym mudzie, więc byłem pewny że tak ma być. Nie wiedziałem że można to wyłączyć.
Jeśli idziesz przez piekło, nie zatrzymuj się

Awatar użytkownika
Gor
Posty: 163
Rejestracja: czw sty 02, 2020 10:14 am

Re: Zmud - temat ogólny

Post autor: Gor » czw gru 17, 2020 11:08 am

Kwestia jest taka ze dzieje sie mi tak na czystym kliencie bez zadnych skryptow. I czy nie est to gdzies w kliencie ustawione ogolnie?
Gold has no caste

Awatar użytkownika
Vahnal
Posty: 160
Rejestracja: czw sty 02, 2020 10:12 am

Re: Zmud - temat ogólny

Post autor: Vahnal » czw gru 17, 2020 12:08 pm

Ma ktos skrypt do przemykania na mapie? Gdzies zapodzialem.
Amor tussisque non celantur

Awatar użytkownika
Rincewind1
Posty: 150
Rejestracja: sob sty 04, 2020 9:55 am

Re: Zmud - temat ogólny

Post autor: Rincewind1 » czw gru 17, 2020 12:48 pm

Kod: Zaznacz cały

<blockquote class="uncited">
 <div>
  #CLASS {keypad}
   #CLASS 0
   #CLASS {keypad|normalne} {enable}
   #KEY KEY8 {n}
   #KEY KEY4 {w}
   #KEY KEY6 {e}
   #KEY KEY2 {s}
   #KEY KEY7 {nw}
   #KEY KEY9 {ne}
   #KEY KEY1 {sw}
   #KEY KEY5 {sp}
   #KEY KEY3 {se}
   #KEY SUB {gora}
   #KEY ADD {dol}
   #KEY CTRL-SUB {
   przemknij na gore
   #move up
   }
   #KEY CTRL-ADD {
   przemknij na dol
   #move down
   }
   #CLASS 0
   #CLASS {keypad|normalne|ctrl}
   #KEY KEY5 {sp}
   #KEY CTRL-KEY8 {
   przemknij na polnoc
   #move n
   }
   #KEY CTRL-KEY4 {
   przemknij na zachod
   #move w
   }
   #KEY CTRL-KEY6 {
   przemknij na wschod
   #move e
   }
   #KEY CTRL-KEY2 {
   przemknij na poludnie
   #move s
   }
   #KEY CTRL-KEY7 {
   przemknij na polnocny-zachod
   #move nw
   }
   #KEY CTRL-KEY9 {
   przemknij na polnocny-wschod
   #move ne
   }
   #KEY CTRL-KEY1 {
   przemknij na poludniowy-zachod
   #move sw
   }
   #KEY CTRL-KEY3 {
   przemknij na poludniowy-wschod
   #move se
   }
   #CLASS 0
   #CLASS {keypad|przemykanie}
   #CLASS 0
   #CLASS {keypad|przemykanie|druzyna} {disable}
   #KEY KEY8 {przemknij z druzyna na polnoc}
   #KEY KEY2 {przemknij z druzyna na poludnie}
   #KEY KEY4 {przemknij z druzyna na zachod}
   #KEY KEY6 {przemknij z druzyna na wschod}
   #KEY KEY7 {przemknij z druzyna na polnocny-zachod}
   #KEY KEY9 {przemknij z druzyna na polnocny-wschod}
   #KEY KEY1 {przemknij z druzyna na poludniowy-zachod}
   #KEY KEY3 {przemknij z druzyna na poludniowy-wschod}
   #KEY KEY5 {ukryj sie}
   #KEY SUB {przemknij z druzyna na gore}
   #KEY ADD {przemknij z druzyna na dol}
   #CLASS 0
   #CLASS {keypad|przemykanie|sam} {enable}
   #KEY KEY8 {
   przemknij na polnoc
   #mo n
   }
   #KEY KEY2 {
   przemknij na poludnie
   #mo s
   }
   #KEY KEY4 {
   przemknij na zachod
   #mo w
   }
   #KEY KEY6 {
   przemknij na wschod
   #mo e
   }
   #KEY KEY7 {
   przemknij na polnocny-zachod
   #mo nw
   }
   #KEY KEY9 {
   przemknij na polnocny-wschod
   #mo ne
   }
   #KEY KEY1 {
   przemknij na poludniowy-zachod
   #mo sw
   }
   #KEY KEY3 {
   przemknij na poludniowy-wschod
   #mo se
   }
   #KEY KEY5 {ukryj sie}
   #KEY SUB {
   przemknij na gore
   #mo up
   }
   #KEY ADD {
   przemknij na dol
   #mo down
   }
   #CLASS 0
   #CLASS {keypad|podozanie}
   #DIR ns {n|polnoc} n
   #DIR sn {s|poludnie} s
   #DIR we {w|zachod} w
   #DIR ew {e|wschod} e
   #DIR ud {u|gora|gore} u
   #DIR du {d|dol} d
   #DIR hl {nw|polnocny-zachod} nw
   #DIR jk {ne|polnocny-wschod} ne
   #DIR kj {sw|poludniowy-zachod} sw
   #DIR lh {se|poludniowy-wschod} se
   #CLASS 0
 </div>
</blockquote>
Aquĭla non captat muscas

Awatar użytkownika
Loth
Posty: 22
Rejestracja: śr gru 16, 2020 10:58 am

Re: Zmud - temat ogólny

Post autor: Loth » czw gru 17, 2020 1:19 pm

Czy da sie do cmuda importować skrypty ze zmuda 5.44?

Awatar użytkownika
Xyl
Posty: 22
Rejestracja: wt gru 15, 2020 2:12 pm

Re: Zmud - temat ogólny

Post autor: Xyl » czw gru 17, 2020 2:49 pm

Orientuje się ktoś jeśli chodzi o portale w zmudowej mapie? Chodzi mi o sposób działania itp.

Awatar użytkownika
Veldrin
Posty: 178
Rejestracja: śr sty 01, 2020 3:39 am

Re: Zmud - temat ogólny

Post autor: Veldrin » czw gru 17, 2020 4:33 pm

Moglby mi ktos podac jak zrobic, zeby mapa sie poruszala za prowadzacym?
Dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat i ludzka głupota. Choć nie jestem pewien, co do wszechświata

Awatar użytkownika
Pudliszki
Posty: 163
Rejestracja: śr sty 01, 2020 10:12 pm

Re: Zmud - temat ogólny

Post autor: Pudliszki » czw gru 17, 2020 5:45 pm

Przyjrzyj się poleceniu #MO (#MOVE).
It is never too late to be what you might have been

Awatar użytkownika
Woland
Posty: 226
Rejestracja: śr sty 01, 2020 10:22 pm

Re: Zmud - temat ogólny

Post autor: Woland » czw gru 17, 2020 6:53 pm

#CLASS {Podazanie}
#VAR kierunekm {polnocny-zachod}
#TRIGGER {podazasz za*na (*).} {
kierunekm = %1
kierunekm = %replace( @kierunekm, gore, gora)
#move @kierunekm
}
#TRIGGER {Wraz z druzyna*podazasz na (*).} {
kierunekm = %1
kierunekm = %replace( @kierunekm, gore, gora)
#move @kierunekm
}
#CLASS 0
Dobro jest dobrem, nawet gdy nikt go nie czyni. Zło jest złem, nawet gdy wszyscy je czynią

Awatar użytkownika
Sledzik
Posty: 134
Rejestracja: czw sty 02, 2020 3:56 pm

Re: Zmud - temat ogólny

Post autor: Sledzik » czw gru 17, 2020 8:25 pm

Zamiast opcji #wrap spróbuj użyć wbudowanej opcji do zawijania. View -> preferences -> general -> word wrap
Statek stojący w porcie jest bezpieczny, ale nie po to buduje się statki, by stały w portach

Awatar użytkownika
Raciel
Posty: 161
Rejestracja: sob sty 04, 2020 8:32 am

Re: Zmud - temat ogólny

Post autor: Raciel » czw gru 17, 2020 8:52 pm

Trochę lamerskie pytanie ale... jak wycentrować mapę w zmudzie aby lokacja, na której się znajduje była zawsze na środku?
Damnant, quod non intellĕgunt

Awatar użytkownika
Ibelman
Posty: 156
Rejestracja: pn maja 25, 2020 1:55 pm

Re: Zmud - temat ogólny

Post autor: Ibelman » czw gru 17, 2020 9:44 pm

Config -> Configuration Settings -> Speedwalking -> Center map after every movement
Jeśli nie potrafisz latać, biegnij. Jeśli nie potrafisz biegać, chodź. Jeśli nie potrafisz chodzić, czołgaj się. Cokolwiek jednak robisz, poruszaj się do przodu.

Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 137
Rejestracja: śr sty 01, 2020 8:39 am

Re: Zmud - temat ogólny

Post autor: Piasek » czw gru 17, 2020 10:09 pm

Witam,

Czy jest mozliwosc w zmud ustawic sygnal dzwiekowy? Np. na atakuje cie -> daje mi sygnal.

Z gory dzieki za odp.
Życie nie jest sprawiedliwe i być może to dobra wiadomość dla większości z nas

Awatar użytkownika
Hogan
Posty: 30
Rejestracja: pn sty 27, 2020 10:59 am

Re: Zmud - temat ogólny

Post autor: Hogan » czw gru 17, 2020 10:42 pm

#beep ?

Holden
Posty: 61
Rejestracja: ndz sty 19, 2020 10:51 pm

Re: Zmud - temat ogólny

Post autor: Holden » pt gru 18, 2020 12:08 am

Witam,

Co jest nie tak w tym skrypcie, ze magiczna kropka na mapie nie zmienia polozenia jak podazam w druzynie?

W pattern Triggera wpisane:
(podazasz * za*|Ruszasz * na *)

W Value Triggera wpisane:
#CLA Wraz
#IF %ends( %1, ".") {
wraza=%1
wraza=%replace( @wraza, polnocny-zachod, nw)
wraza=%replace( @wraza, polnocny-wschod, ne)
wraza=%replace( @wraza, poludniowy-zachod, sw)
wraza=%replace( @wraza, poludniowy-wschod, se)
wraza=%replace( @wraza, polnoc, n)
wraza=%replace( @wraza, poludnie, s)
wraza=%replace( @wraza, zachod, w)
wraza=%replace( @wraza, wschod, e)
wraza=%replace( @wraza, gore, u)
#SU { %ansi(4)%trim(@wraza)%ansi(15)}
#move %replace( %word( @wraza, %numwords( @wraza)) , ., "")
wraza =0
} {
wraz=%1
#CLA {Wraz+} 1
#SUB {}
}
#CLA 0

Awatar użytkownika
Alfa
Posty: 138
Rejestracja: śr sty 01, 2020 8:39 am

Re: Zmud - temat ogólny

Post autor: Alfa » pt gru 18, 2020 12:48 am

Spróbuje zatem podsumować co robi Twoje rozwiązanie.

* Przechwytujesz *cały* komunikat o przejściu między lokacjami.
* O ile kończy się kropką (praktycznie każdy komunikat od muda kończy się kropką) podstawiasz go do zmiennej.
* Następnie na tej zmiennej wywołujesz funkcje zastąpienia po to, by uzyskać krótkie wyjście zamiast długiego.
* Potem używasz komendy #mo i przekazujesz jej jakiś zestaw funkcji od którego puchnie głowa.

Tymczasem.
zMud ma wsparcie kierunków. Możesz zdefiniować wszystkie 10 zwyczajowych kierunków (kierunki z map, góra i dół - polecam http://www.zuggsoft.com/zmud/help7/Directions.htm

Wtedy mógłbyś po prostu zrobić coś na zasadzie.
Wraz z * podążasz * na (*).
A w treści triggera wpisać po prostu "#mo %1".

Co powinno mniej więcej pasować do
"Wraz z Jurkiem podążasz niespiesznie na północ." i podobnym.

Oczywiście możesz dalej być przy swoim, powinno to działać, o ile zdefiniujesz kierunki.
Zwycięzcy nigdy się nie poddają. Ci, którzy się poddają, nigdy nie zwyciężają.

Awatar użytkownika
Eredin
Posty: 207
Rejestracja: czw sty 02, 2020 10:10 am

Re: Zmud - temat ogólny

Post autor: Eredin » pt gru 18, 2020 2:21 am

Ma ktos te wszystkie podmieniacze [albo przynajmniej wiekszosc] w jednym pliku i moze wkleic link?
Chodzi mi zwlaszcza o te ktore podmieniaja kazde 'blablabla' na cyfry.

I czy ma ktos skrypt ktory liczy zadane oraz przyjete obrazenia i pokazuje to w cyfrach na 'kondycja wszystkich'?
There are only two ways to live your life. One is as though nothing is a miracle. The other is as though everything is a miracle

Awatar użytkownika
Iskrena
Posty: 193
Rejestracja: śr sty 01, 2020 10:13 pm

Re: Zmud - temat ogólny

Post autor: Iskrena » pt gru 18, 2020 2:48 am

.. chyba gry pomyliłeś? Jak chcesz mieć wszystko w cyfrach - Cthulhumud.
Dopamine Addicted

Awatar użytkownika
Onirke
Posty: 140
Rejestracja: czw sty 02, 2020 3:39 pm

Re: Zmud - temat ogólny

Post autor: Onirke » pt gru 18, 2020 3:19 am

na niektorych czesciach mapy, na lokacjach gdzie nie widac wyjsc pozycja na mapie niechce mi sie aktualizowac co krok co jest sporym utrudnieniem, wie ktos jak to zmienc ?
Nie licz dni, spraw by dni się liczyły

Awatar użytkownika
Havelock
Posty: 138
Rejestracja: śr sty 01, 2020 1:39 pm

Re: Zmud - temat ogólny

Post autor: Havelock » pt gru 18, 2020 4:48 am

czy jest zmud freeware obslugujacy mapy?
Śpiewaj jakby nikt nie słuchał. Kochaj jakby nikt nigdy Cię nie zranił. Tańcz jakby nikt nie patrzył. I żyj tak jakby to było niebo na ziemi

Awatar użytkownika
Turin Turambar
Posty: 143
Rejestracja: czw sty 02, 2020 10:14 am

Re: Zmud - temat ogólny

Post autor: Turin Turambar » pt gru 18, 2020 4:52 am

Ma ktos pod reka podmeniacz, ktory by dopisywal wartosci liczbowe do cech i postepow ? w sensie ze "Zrobiles xx postepy [5/25] jestes silny [4/8] itp ?
Wiem ze latwe do zrobienia, ino mi sie niechce...
A Turin Turambar Turun Ambartanen!

Awatar użytkownika
Dopamine Addicted
Posty: 144
Rejestracja: śr sty 01, 2020 11:35 pm

Re: Zmud - temat ogólny

Post autor: Dopamine Addicted » pt gru 18, 2020 5:45 am

Mam mega nietypowy i uniemożliwiający grę problem. Posiadam zmuda. Wszystko było okej, aż pewnego razu przy uruchamianiu wyskoczył błąd. Ominąłem go uruchamiając program jako admin. Sam klient działa bez zarzutów. Ale! Nie widzę swojego poziomu, opisów lokacji po komendzie spójrz, niektorych umów, npców, czasem graczy, nie widze tego co sam mowie. Czy ktoś ma pojęcie co się wykrzaczyło? Ah i dodam od razu, ze wraz z błędem mój konfig poszedł psu w dupę. Gdy stwarzam nową sesje na nowym konfigu, problem nadal jest.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work

Awatar użytkownika
Oniryk
Posty: 29
Rejestracja: pn gru 14, 2020 9:20 am

Re: Zmud - temat ogólny

Post autor: Oniryk » pt gru 18, 2020 7:29 am

Próbowałeś przeinstalować Zmuda?

Awatar użytkownika
Leriel
Posty: 127
Rejestracja: śr sty 01, 2020 10:12 pm

Re: Zmud - temat ogólny

Post autor: Leriel » pt gru 18, 2020 8:08 am

Pytanko. Normalnie pod numeryczna mam chodzika (jest chyba standardowo). Chciałbym, żeby ten chodzik zmieniał się np w zielarza po naciśnięciu 0 (Ins) na numerycznej - tak kiedyś miałem. Próbowałem tego z num lockiem, ale blokują mi się wtedy normalne strzałki i gorzej się gra.
Istnieją dwa sposoby na łatwe prześliźnięcie się przez życie: wierzyć we wszystko lub wątpić we wszystko. Oba chronią nas przed samodzielnym myśleniem

ODPOWIEDZ