MG

Forum dotyczące rozwoju gry
Awatar użytkownika
Loth
Posty: 22
Rejestracja: śr gru 16, 2020 10:58 am

MG

Post autor: Loth » pt sty 15, 2021 9:21 am

Wpadł mi dziś do głowy pewien pomysł...Co powiecie na to, by dodać możliwość graczom prowadzenia przygód? Taki gracz musiałby napisać podanie o przyjęcie go do grona "Mistrzów Gry" i wtedy dostałby specjalny poziom czarodzieja, dzięki któremu mógłby jedynie wcielać się w rolę jakiegoś npca i prowadzić różne, wymyślone przez siebie przygody. Wyobrażam to sobie tak, że np. na tablicy ogłoszeniowej jakiś npec (a dokładniej to wcielony w niego MG) napisałby notkę, że ma gremliny w piwnicy (taki przykład;) ) i zbiera chętnych do tej roboty. Jacyć gracze się zgłaszają (w jaki sposób, to już małoznaczący detal), on ich zabiera do piwnicy i dalej sobie wymyśla jakąś przygodę, blablabla...Później pisze do czarodziejów, że było tak a tak i ktoś z nich przydziela jeszcze doświadczenie tym graczom za przygodę...

Dzięki czemuś takiemu fani np. PBEM (play by email) oraz standardowych papierowych RPGów znaleźliby coś dla siebie.

Myślę, że wtedy gra miałaby znacznie więcej smaczku, a i pracowici MG mogliby przyczynić się też do rozwoju muda (np. przygoda w lesie, którego nie ma, więc trzeba go opisać ).
Co Wy na to?

Awatar użytkownika
Veldrin
Posty: 178
Rejestracja: śr sty 01, 2020 3:39 am

Re: MG

Post autor: Veldrin » pt sty 15, 2021 1:40 pm

Nie.
Dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat i ludzka głupota. Choć nie jestem pewien, co do wszechświata

Awatar użytkownika
Lutomir
Posty: 141
Rejestracja: sob sty 04, 2020 9:39 am

Re: MG

Post autor: Lutomir » pt sty 15, 2021 1:42 pm

a ja popieram podwójnie. i przy okazji:
raz, nałóżmy na to stanowisko jakieś obowiązki lub inne szykany - żeby nie było tak, że dwie trzecie graczy to mistrzowie.
Be yourself; everyone else is already taken.

Awatar użytkownika
Louven
Posty: 19
Rejestracja: śr gru 16, 2020 11:04 am

Re: MG

Post autor: Louven » pt sty 15, 2021 6:14 pm

Nom, obowiązkiem byłby wkład w rozwój muda.
Opisy, opisy, opisy.

Awatar użytkownika
Iskrena
Posty: 193
Rejestracja: śr sty 01, 2020 10:13 pm

Re: MG

Post autor: Iskrena » pt sty 15, 2021 6:36 pm

No, fajna rzecz by to była. Taki MG prygotowałby opisy do wszystkiego co do przygody potrzebne a czarodzieje by tylko to osadzili w kodzie. W sumie podział prac który w miarę równo rozkłąda wysiłki.
Dopamine Addicted

Awatar użytkownika
Blizz
Posty: 74
Rejestracja: sob sty 11, 2020 12:23 pm

Re: MG

Post autor: Blizz » pt sty 15, 2021 8:02 pm

Jak najbardziej za! Świetny pomysł i dobra sposobność rozwoju MUDa - opisów nigdy za mało. Nawet tych dotyczących przedmiotów. Może nowe lokcje by się pojawiły?
Ale że Dudka na mundial nie wzięli?

Awatar użytkownika
Pudliszki
Posty: 163
Rejestracja: śr sty 01, 2020 10:12 pm

Re: MG

Post autor: Pudliszki » pt sty 15, 2021 10:08 pm

Bardzo dobry pomysł.

Popieram.
It is never too late to be what you might have been

Awatar użytkownika
Vael
Posty: 142
Rejestracja: śr sty 01, 2020 3:39 am

Re: MG

Post autor: Vael » sob sty 16, 2021 1:44 am

Ale czy profesja 'MG' musialaby by byc dozywotnia? Bo np. ja bym chcial i grac, i czasami prowadzic taka przygode. Nie ma takiej mozliwosci?
Chodzi o to, ze gracz dostawalby tego MG tylko na czas przygody. Zas sama funkcja bylaby na tyle 'ograniczona' by nie mogl wiedzy (ktora tam zdobedzie) wykozystac do gry zwykla postacia.
W życiu nie chodzi o to, by siebie odnaleźć. W życiu chodzi o to, aby siebie samego stworzyć.

Awatar użytkownika
Blizbor
Posty: 195
Rejestracja: sob sty 04, 2020 8:49 am

Re: MG

Post autor: Blizbor » sob sty 16, 2021 5:56 am

no raczej MG nie będzdie brał udziału w swojej przygodzie postacią 'gracza'

ale faktycznie pomysł ciekawy, tylko żeby 'przygody' za bardzo nie odbiegały od możliwych
Etiám sanáto vúlnĕre, cícatríx manét

Awatar użytkownika
turpi
Posty: 14
Rejestracja: pt gru 18, 2020 3:31 pm

Re: MG

Post autor: turpi » sob sty 16, 2021 6:22 am

Świetny pomysł.Pełne poparcie.

Tylko jedno pytanie- czy takie przygody które będzie prowadził MG, będą powtarzalne,jak w przypadku zwykłego NPCa, czy trzeba będzie ich wymyslać całą mase?
Z jednej strony odpowiedź jest oczywista, bo wymyślanie raz za razem nowego scenariusza, a następnie kodowanie go, wymaga mnóstwo czasu i pracy, ale z drugiej,nieco dziwne by było żeby codziennie mieć problem np z goblinami w piwnicy albo skradzionym przedmiotem..?

Awatar użytkownika
Xyl
Posty: 22
Rejestracja: wt gru 15, 2020 2:12 pm

Re: MG

Post autor: Xyl » sob sty 16, 2021 11:52 am

Myślę, że to już będzie zależne od konkretnych MG. Jeżeli takiemu graczowi będzie się chciało co jakiś czas prowadzić drużynę do tej samej przygody - to już kwestia wyobraźni MG.

Po na przykład trzecim najeździe goblinów na piwnicę może się okazać, że sprawa jest znacznie głębsza i bardziej mroczna niż ktokolwiek mógłby przypuszczać..

Awatar użytkownika
Melisandre
Posty: 92
Rejestracja: czw sty 30, 2020 8:07 am

Re: MG

Post autor: Melisandre » pn sty 18, 2021 9:17 am

Dosyć kiepski pomysł według mnie... niech rozwijaniem muda zajmą się jego twórcy z pomoca graczy - opisy można pisać zawsze, bez kodowych sztuczek.

ODPOWIEDZ